W Szepietowie obok torów widać już nowe słupy, na których rozwieszana będzie sieć trakcyjna. Wykonawca usuwa konstrukcje starych peronów i zbędne zabudowania stacyjne. Układane są instalacje do obsługi przebudowanej trasy. Pracuje ciężki sprzęt. Przygotowywany jest teren do dalszych prac torowych oraz budowy dwóch wiaduktów nad torami.
Wygodniejsze perony i bezkolizyjne skrzyżowania
- Na stacji będą dwa nowe wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągów. Przewidziano rozwiązania gwarantujące dostosowanie obiektów do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Dla bezpieczeństwa podróżnych, przejście w poziomie szyn zastąpione będzie trasą prowadzącą pod torami na perony - nową stację w Szepietowie zapowiada Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Ponadto pojawią się wiaty i ławki, a nowe wyświetlacze i nagłośnienie zapewnią stały dostęp do informacji o pociągach
- Bezkolizyjne skrzyżowania zastąpią istniejące obecnie przejazdy w poziomie torów przy ul. Mazowieckiej i Przemysłowej. Komunikację w mieście poprawi również budowa dróg dojazdowych wzdłuż torów. Mieszkańcom ul. Kolejowej chodniki zapewnią dogodne dojścia do posesji - podkreśla Tomasz Łotowski.
Pociągi jeżdżą normalnie
Inwestycja w Szepietowie prowadzona jest w ramach dużego projektu "Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok". Jej wartość to prawie 3,4 mld zł.
W tej chwili podróżujący z Szepietowa mają dostęp do pociągów z peronu tymczasowego. Podróże odbywają się według ustalonego rozkładu jazdy.
Łącznie 70 km nowych torów
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię Rail Baltiica z Warszawy do Białegostoku na 70-kilometrowym odcinku Czyżew – Białystok. Inwestycja obejmuje 6 stacji i 12 przystanków.
W Czyżewie roboty obejmują perony oraz teren wiaduktu kolejowego. Zaawansowana jest budowa przejazdu nad torami w Uhowie. W Białymstoku budowane jest lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym, które zapewni bezpieczne i sprawne kursy pociągów. Wykonawca prowadzi prace torowe. W Starosielcach przygotowywana jest trasa łącznicy kolejowej, która połączy linię z Ełku z linią do Bielska Podlaskiego.
Po zakończeniu wszystkich prac, podróż najszybszym pociągiem z Białegostoku do Warszawy zajmie ok. 90 minut. Inwestycja jest ważna również dla przewozów towarowych. Modernizacja zwiększa rolę kolei w przewozach regionalnych, dalekobieżnych oraz na międzynarodowej trasie Rail Baltica.
ewelina.s@bialystokonline.pl