W ubiegłym roku Polskie Linie Kolejowe podniosły standard obsługi m.in. na stacjach w Bielsku Podlaskim, Jastrzębnej, Lewkach, Suchowolcach i Czeremsze, gdzie wyremontowano i lepiej oznakowano perony. W Kuźnicy Białostockiej odnowiono przejście między peronami, a stacja w Bielsku Podlaskim została dostosowana do obsługi osób niepełnosprawnych. Nowe wiaty pojawiły się zaś na peronach w Szepietowie, Hajnówce, Suwałkach, Augustowie, Czyżewie i Różanymstoku.
PLK ułatwiają także obsługę podróżnym, którzy dojeżdżają do stacji na rowerach. Na 17 przystankach, m.in. w Czarnej Białostockiej, Mońkach, Knyszynie, Augustowie czy Sokółce, zamontowane zostały stojaki rowerowe. To część przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury, który tylko w zeszłym roku zamontował ich w całym kraju blisko 1200.
W województwie podlaskim wszystkie stacje mają już nowe, czytelne oznakowanie. W tym roku planowane jest doposażenie w nowe gabloty, wiaty, ławki i kosze na śmieci obiektów m.in. w Dąbrowie Białostockiej, Sokółce i Szepietowie. Jak podlicza podlicza Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., koszt ubiegłorocznych prac przekroczył milion złotych.
Dzięki modernizacji linii kolejowej poprawia się też komunikacja z Warszawy do Białegostoku. Od 13 marca trasę pokona się jeszcze łatwiej. Obecnie PKP Intercity oferuje 6 par pociągów dziennie, a zwiększy ich liczbę do 9. 6 połączeń będzie obsługiwanych nowoczesnymi pociągami PesaDART.
ewelina.s@bialystokonline.pl