Firma Nordhus z Bielska Podlaskiego, która specjalizuje się w budownictwie prefabrykowanym (metoda "składania budynków z klocków"), bierze udział w Programie Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, który ma na celu rozwój gospodarczy m.in. województwa podlaskiego.
– Stwarzamy firmom możliwość dotarcia z ofertą do inwestorów, poszerzamy sieć kontaktów biznesowych, ale to od samych przedsiębiorców, ich zaangażowania oraz oferty zależy przełożenie na nowe kontrakty, czy inwestycje. W Polsce Wschodniej działa wiele firm, które są konkurencyjne nie tylko w naszym kraju, ale również na rynkach zagranicznych - informuje Bożena Czaja, członek Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
W maju Nordhus wziął udział w targach budowlanych w Annual Investment Meeting, najważniejszym wydarzeniu inwestycyjno-promocyjnym w Dubaju.
- AIM były niezwykle interesującym doświadczeniem. Do tej pory działaliśmy głównie na rynku europejskim, skandynawskim. Mieliśmy okazję odkryć nowe rynki zbytu i zdobyć nowe kontakty, nie tylko do potencjalnych inwestorów z Bliskiego Wschodu, ale również z Azji i Afryki – mówi Jarosław Monachowicz, Product Manager z Nordhus.
To nie jest debiut bielskiej firmy na zagranicznych rynkach. Tylko w 2013 roku firma zrealizowała 3 kontrakty w Norwegii o wielkości ponad 12 tys. m2 na kwotę ponad 70 mln zł. Teraz, dzięki udziałowi w targach, pierwsze projekty są opracowywane na rynek emiracki, m.in. projekty baz terenowych dla straży pożarnej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
malgorzata.c@bialystokonline.pl