W czwartek w samo południe rusza głosowanie Podlaskiej Marki Roku 2020. Kapituła wyłoniła 27 inicjatyw w 9 kategoriach.
- W tym roku spotykamy się bardzo późno, dopiero w listopadzie. Zawsze spotkanie było znacznie wcześniej, w maju czy kwietniu. W tym roku było to niemożliwe ze względu na III falę pandemii. Od początku zastanawialiśmy się jak to wszystko ma wyglądać. Stwierdziliśmy jednak, że zainteresowanie konkursem jest tak duże, że mimo pandemii chcemy, by się odbył. Postanowiliśmy go zorganizować, oczywiście w ramach pewnych możliwości związanych z reżimem sanitarnym – powiedział marszałek województwa Artur Kosicki.
Marszałek podkreślił także, że w tym roku nagrodzone zostaną działania, projekty, które zostały zrealizowane w 2020 r., który był dość trudny dla większości branż.
Kto powalczy o tytuł Podlaskiej Marki?
W tym roku do konkursu zgłoszono w sumie 177 produktów, projektów, działań czy inwestycji. Spośród nich wybrano 27, po 3 w każdej z kategorii: Produkt użytkowy, Produkt spożywczy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0.
- Dziś o godz. 12.00 ruszyło głosowanie, które potrwa do północy 25 listopada, zachęcamy wszystkich do udziału – mówił Kosicki.
Inicjatywy, na które można głosować:
W kategorii produkt użytkowy:
- Katamarany Holiday Boat Sun Deck;
- Biżuteria z tkaniny dwuosnowowej;
- Lokalni Naturalni – lokalny targ online;
W kategorii produkt spożywczy:
- Miody Pitne z Augustowskiej Miodosytni;
- Pierogi Wigierskie;
- Piwo Janusz Moczywąs;
W kategorii wydarzenia:
- PKO Białystok Półmaraton;
- Festiwal Czeremcha Wielu Kultur i Narodów;
- Mecze siatkówki z udziałem drużyny Ślepsk Malow Suwałki organizowane w Hali Sportowo-Widowiskowej Arena Suwałki
W kategorii kultura:
- Klimaty Podlasia – Jerzy Rajecki;
- Up To Date Festival 2020;
- Objazd mickiewiczowski – wzorem Reduty;
W kategorii inwestycje:
- Miejskie Centrum Przesiadkowo-Komunikacyjne;
- "Bojarski Gościniec" – drewniany budynek mieszkalny Dom Naczelnika Stacji Kolejowej "Czeremcha";
- Węzeł Drogowy Porosły;
W kategorii odkrycie:
- Holo4Med;
- Technologie UV-C na Politechnice Białostockiej w walce z pandemią COVID-19;
- Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar;
W kategorii społeczeństwo:
- Grupa Ratownicza Nadzieja w Łomży;
- Białostocki Klub Kibiców Niepełnosprawnych BKKN;
- Oaza Radości – plac zabaw przy Klinice Pediatrii, Onkologii i Hematologii UDSK w Białymstoku;
W kategorii biznes:
- Grupa technologiczna TenderHut;
- Księgarnia internetowa taniaksiazka.pl;
- Mlekovita;
W kategorii Projekt 4.0.:
- Stowarzyszenie pierwszego w Polsce Centrum Sztucznej Inteligencji w Medycynie w Uniwersytecie Medycznym (C-SIM) w Białymstoku;
- Centrum Badawczo-Rozwojowe – Wspólne przedsięwzięcie firm z województwa podlaskiego w ramach Przemysłu 4.0.
- Technikum Programistyczne INFOTECH w Białymstoku.
Głosować można wysyłając SMS na wybranego kandydata. Z każdego telefonu można jednak oddać tylko jeden głos.
"Zdobywaj Nagrody z Podlaską Marką"
Wydarzeniem towarzyszącym Podlaskiej Marce Konsumentów jest powołany z myślą o głosujących konkurs "Zdobywaj Nagrody z Podlaską Marką", w którym nagrody wygrywają internauci oddający głos na swoich faworytów.
- Nagrody trafiają do autorów najciekawszych komentarzy zamieszczanych pod postem konkursowym. Serdecznie zapraszam wszystkich do aktywnego udziału – zachęcała Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji w urzędzie marszałkowskim.
Gala finałowa konkursu, w skromniejszej ze względu na pandemię formie, podczas której poznamy laureatów, odbędzie 16 grudnia w Operze i Filharmonii Podlaskiej. W wydarzeniu, ze względów bezpieczeństwa sanitarnego będzie mogła wziąć udział ograniczona liczba osób. Wydarzenie będzie też transmitowane w mediach społecznościowych.
Będzie też wybrany Ambasador Województwa Podlaskiego
Podczas gali finałowej, która odbędzie się w grudniu, jak zawsze można będzie poznać Ambasadora Województwa Podlaskiego i Ambasadora Podlaskiej Gospodarki. W przyszłym roku odnośnie tej nominacji mają jednak nastąpić zmiany. Dotychczas tytuł ten przypadał gałęzi biznesu w regionie, w przyszłości ma to być konkretny przedsiębiorca.
- Chcemy, aby była to osoba, która wdraża ideę promocji województwa podlaskiego, realizuje założenia związane z tym, żeby pokazywać skąd się wywodzi, jak jest przywiązany do regionu – mówił Artur Kosicki.
Podlaska Marka Roku to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów w regionie. Organizowany jest od 2004 r. i rokrocznie cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Przez te wszystkie lata o nagrodę rywalizowało kilkaset produktów i inicjatyw. Zwycięzcy otrzymują nagrodę finansową oraz udział w akcjach promocyjnych. Jednak sam udział w konkursie niesie wiele różnych korzyści - uczestnicy są m.in. przez kilka miesięcy wymieniani podczas różnych spotkań, konferencji itp., co sprawia, że ich oferta staje się bardziej rozpoznawalna.
justyna.f@bialystokonline.pl