- Moment jest historyczny i ważny, dlatego że rok temu rozpoczęliśmy prace nad modernizacją tej sali. Teraz po roku mogę wszystkich powitać w nowej sali - rozpoczął spotkanie Mariusz Jaroniewski, dyrektor oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Białymstoku.
Sala obsługi klientów ZUS w Białymstoku po 21 latach funkcjonowania została poddana gruntownej modernizacji. W tym ważnym dla mieszkańców Białegostoku i regionu miejscu sprawy związane z ubezpieczeniami społecznymi rocznie załatwia kilkadziesiąt tysięcy osób. Są to zarówno emeryci, renciści, rodzice, osoby pracujące, jak i przedsiębiorcy, w związku z tym konieczne było odnowienie. Teraz sala ma nową aranżację, a co więcej - spełnia wszystkie standardy związane z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami m.in. na zewnątrz budynku zainstalowano windę.
- Nowa sala wpisuje się w politykę realizowaną przez ZUS. Przede wszystkim jest to wymiar poprawy warunków obsługi klienta. Zakład bardzo mocno inwestuje w nowe technologie, obsługę online, ale zawsze będzie otwarty także na obsługę klientów bezpośrednio - mówił Mariusz Jedynak, członek zarządu ZUS nadzorujący człon administracji i zamówień publicznych.
W ubiegłym roku ZUS w Białymstoku odwiedziło 140 tys. osób. Z kolei od początku tego roku do końca marca to niemal 40 tys.
- Pokazuje to, że skala wizyt rośnie, dlatego warunki obsługi muszą być komfortowe, aby każdy czuł się swobodnie. Właśnie takie warunki zostały przygotowane w nowej sali, pod kątem zarówno ergonomii, jak i komfortu rozmowy z pracownikami - dodał Mariusz Jedynak.
Po modernizacji starej sali, na powierzchni 500 m2 powstało 21 stanowisk do obsługi interesantów, czyli o kilka więcej niż wcześniej. Ponadto wyremontowano toalety i zainstalowano klimatyzację. Modernizacja oraz remont kosztowały 2,7 mln zł.
Nowa sala znajduje się w oddziale ZUS w Białymstoku przy ul. Młynowej 29 w budynku B. Pierwsi petenci będą mogli udać się do niej już w poniedziałek (3.04).
malwina.witkowska@bialystokonline.pl