W ramach kampanii społecznej IKEA "Zabawa to poważna sprawa", wspierającej prawo dzieci do zabawy i rozwoju w najbiedniejszych regionach świata, trwał międzynarodowy konkurs na projekt pluszaka marzeń.
Spośród 70 tys. nadesłanych prac na całym świecie jury wybrało 10 najciekawszych. W tym zwycięskim gronie znalazł się 9-letni Hubert z Białegostoku, który narysował uśmiechniętego pająka. Do finału zakwalifikowały się także projekty dzieci z Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Stanów Zjednoczonych, Bułgarii, Rosji, Japonii, Korei Południowej, Austrii i Australii. Nagrodzone prace będą inspiracją do stworzenia limitowanej serii pluszaków, która jeszcze jesienią tego roku trafi do sklepów IKEA na całym świecie.
Rysunek Huberta był jednym z 4 tys. zgłoszonych w Polsce, spośród których wybrano 20 najbardziej kreatywnych.
- Jesteśmy bardzo dumni, że w gronie zwycięzców znalazł się młody "projektant" z Polski. To ogromne wyróżnienie, a także wielka radość, że możemy realizować przedsięwzięcie, które wyzwala dziecięcą kreatywność oraz pomaga najmłodszym spełniać marzenia i rozwijać się poprzez zabawę. Liczba rysunków zgłoszonych na całym świecie udowadnia, że dzieci chętnie angażują się w działania na rzecz swoich rówieśników. Rysunek Huberta, podobnie jak prace pozostałych laureatów, pokazuje, że w najmłodszych drzemią nieskończone pokłady wyobraźni. Nam, dorosłym nie pozostaje nic innego jak wspierać dzieciaki, zachęcać je do zabawy i kibicować im w rozwoju ich pasji - podkreśla Agata Czachórska, Specjalista ds. komunikacji korporacyjnej, IKEA Retail w Polsce.
Kampania "Zabawa to poważna sprawa" koncentruje się na promowaniu i zapewnieniu praw dzieci do zabawy i rozwoju. Podkreśla korzyści płynące z zabawy, które wpływają na prawidłowy rozwój dzieci. W jej ramach zebrano globalnie ponad 12,6 mln euro, z czego przeszło 463 tys. euro w Polsce. Fundusze zostaną przekazane na realizację projektów wspierających prawo dzieci do rozwoju i zabawy w najuboższych regionach świata. Podczas akcji, która trwała od 20 listopada do 24 grudnia 2016 r., każda sprzedana zabawka oznaczała 1 euro przekazane przez IKEA Foundation na ww. projekty. Wśród organizacji współpracujących z IKEA Foundation są UNICEF, War Child, Room to Read, Handicap International, Special Olympics i Save The Children.
ewa.r@bialystokonline.pl