PKP zapowiadają, że są w pełni przygotowane do wsparcia podróżnych w trudnych warunkach spowodowanych wysokimi temperaturami.
W celu zapewnienia komfortu pasażerom przez całą dobę działać będzie Centrum Wsparcia Klienta – zespół, który jest odpowiedzialny za organizację pomocy podróżnym w przypadku utrudnień w ruchu pociągów m.in. spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
Już teraz większość pociągów (Express InterCity Premium, Express InterCity oraz InterCity) zostało wyposażonych w klimatyzację. W najbliższych latach ma być ich więcej.
PKP wskazują, że w miarę możliwości, w przypadku awarii klimatyzacji w którymś z wagonów pasażerowie otrzymają propozycję przesiadki do klimatyzowanej części pociągu. Jeśli takich miejsc będzie zbyt mało, obsługa PKP dostarczy im napoje. Otrzymają je również osoby czekające na pociąg, który ma godzinne opóźnienie. W przypadku dwugodzinnego poślizgu pasażerowie mają dostać nie tylko coś do picia, ale i jedzenia.
Część osób podróżuje ze zwierzętami, dlatego na wielu dworcach będą też ustawione miski z wodą.
justyna.f@bialystokonline.pl