Do wysyłanych fotografii i filmów należy dołączyć krótki opis: datę podróży, godzinę zrobienia zdjęcia oraz relację pociągu (np. 23.11.2010, godzina 12:01, Warszawa - Kraków). Pliki mogą być również opatrzone dodatkowymi uwagami i komentarzami. Można je przesyłać na adres czystywagon@intercity.pl oraz na nr tel. 697 01 01 70.
Cały projekt będzie podzielony na dwa etapy. W pierwszym, od 16 listopada do 10 grudnia, zostanie przygotowany raport, który pomoże w opracowaniu planu wdrażania zmian i udogodnień dla klientów. Kluczowe będą informację o tym, które miejsca w pociągu wymagają częstszego sprzątania oraz w którym momencie podróży mogą pojawić się problemy. Drugim etapem akcji będzie utworzenie stałego adresu e-mail oraz numeru telefonu, pod którym będzie można zgłaszać uwagi dotyczące czystości w pociągach.