Przekaz tegorocznej edycji kampanii "Piłeś? Nie jedź!" ma trafić do setek tysięcy osób w całym kraju.
Pijany chłopak, odwozi po imprezie dziewczynę; powoduje wypadek, którego ona nie przeżyje - wymowny spot, mocno działający na emocje powinien wpłynąć zwłaszcza na młodych ludzi.
Spoty pojawią się w ogólnokrajowej telewizji, kinach w całej Polsce, ekranach LED na uczelniach wyższych, w autobusach komunikacji miejskiej i na ulicach. Z informacją o kampanii będą mogli się także zapoznać użytkownicy telefonów komórkowych korzystający z technologii Bluetooth. Przygotowano też kilkadziesiąt tysięcy ulotek, które będą wręczane kierowcom podczas kontroli drogowych. Podczas plenerowych imprez wykorzystane zostaną symulatory dachowania oraz symulatory jazdy z modułem "prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu".
Miniony rok to już kolejny, w którym poprawiło się bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Doszło do prawie 39 tys. wypadków drogowych, ale w porównaniu do 2009 r., ich liczba zmalała o ponad 5 tys. W 2010 r. ujawniono prawie 166 tys. przypadków jazdy pod wpływem alkoholu, ale było to o 7439 mniej niż w 2009 r.