W obiekcie dostępne będą produkty znanych i lubianych marek, w cenach niższych o 30-70 proc. w stosunku do cen w regularnych sklepach. Znajdzie się tam kilkadziesiąt markowych sklepów, a parking przed obiektem pomieści ok. 600 samochodów.
Dlaczego outlet?
- Inwestor poprzedniej galerii poprosił nas o poszukanie nowego konceptu w ramach istniejącego już przy ul. Wysockiego obiektu - wspomina Radosław Gadomski, Commercial Director BOIG, która to firma zajmuje się budową oraz komercjalizacją Outlet Białystok. - Po przeprowadzeniu badań okazało się, że wygrywa koncept outletowy. W ramach tego rodzaju centrum działają sklepy głownie odzieżowe i sportowe, które oferują produkty w cenach przynajmniej 30 proc. niższych niż w regularnych sklepach. Podjęliśmy więc decyzję o realizacji pomysłu.
W tej chwili przy Wysockiego prace budowlane powoli dobiegają końca i skupiają się obecnie na robotach wykończeniowych wokół obiektu. Najemcy odebrali już swoje lokale, w których trwają ostatnie prace aranżacyjne. Prace budowlane były prowadzone w obu budynkach - w tzw. A, czyli zajmowanym przez Carrefour i B, który będzie stanowił część outletową. W pierwszym zmieniono wystrój i fasadę tak, by był widoczny od strony ulicy. Obiekt będzie miał bowiem nową markę, a co za tym idzie też nową wizualizację. Drugi budynek został dostosowany do funkcji outletowej.
Oferta centrum
Ofertę Outletu Białystok stworzą salony marek takich, jak: Adidas, Reebok, Big Star, Lancerto, Diverse, Ecco, Albione, Regatta, CCC, Brand Collection, Kubenz, 50 style, Puma, Pierre Cardin, oraz salony z markową odzieżą jeansową. Dostępne będą również produkty takich marek, jak Graf Longina, Otto Kern, Digel, Omega, Sempre, Roy Robson, Pionier, Jupiter i wiele innych.
Dodatkowym wzmocnieniem oferty handlowej obiektu będzie obecność hipermarketu spożywczego Carrefour, drogerii Rossmann, supermarketu wnętrzarskiego Jysk oraz strefy gastronomicznej. Docelowo ma tu działać ok. 50-60 sklepów. Obiekt będzie mieć powierzchnię 13 tys. mkw. Parking pomieści ok. 600 samochodów.
Kilkaset miejsc pracy i klienci z Białorusi
Z nową inwestycją związane są nowe miejsca pracy.
- Zatrudnienie w nowym centrum znajdzie kilkaset osób - informuje Przemysław Czachowicz, prezes Amethyst Investment, które jest inwestorem projektu. - Obiekt będzie miał też działanie ponadregionalne. Klienci czy turyści jadący do outletu będą zwiększać konsumpcję w Białymstoku.
Inwestor nie ukrywa, że nastawia się na gości zza wschodniej granicy, głównie z Białorusi. Powstanie specjalny parking dla autobusów. Trwają też rozmowy na temat kantoru oraz możliwości zwrotu podatku VAT podróżnym, czyli Tax Free.
Otwarcie z atrakcjami
W dzień otwarcia, 12 grudnia dla klientów obiektu przygotowany zostanie szereg atrakcji, m.in. bogata oferta produktów znanych marek w wyjątkowo niskich, promocyjnych cenach, konkurs z nagrodami (sprzęt RTV i AGD), darmowe gadżety z logo obiektu oraz wiele innych.
Outlet będzie miał promocję w lokalnych mediach, a w połowie listopada ruszy kampania outdoorowa. Kampanie promocyjne - zarówno otwarciowe, jak i długoterminowe - będą realizowane także na Białorusi.
anna.d@bialystokonline.pl