Obwodnica Szczuczyna powstaje w ciągu S61 i dużego korytarza transportowego Via Baltica. Dwuetapowy przetarg na wykonanie drugiej jezdni tej drogi ruszył 15 kwietnia. W pierwszej fazie wpłynęło do białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad 14 wniosków. Po weryfikacji doświadczenia oraz potencjału technicznego i ekonomicznego wykonawców, jeden z nich został wykluczony (nie spełniał warunków postępowania). Zaproszenia skierowano do 13 podmiotów, które do 27 grudnia mają przedstawić swoje oferty cenowe.
Podpisanie umowy z wykonawcą, który zaoferuje najlepsze warunki umowy, planowane jest na koniec marca 2017 r. Rozpoczęcie robót budowlanych przewiduje się zaś na przełomie II i III kwartału 2018 r.
Budowa drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna w ciągu powstającej drogi ekspresowej S61 realizowana będzie w systemie "projektuj i buduj". Zadanie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie niezbędnych zezwoleń, a następnie budowę lewej jezdni obwodnicy Szczuczyna o nawierzchni z betonu cementowego. Łączna długość drugiej nitki to prawie 6,6 km (z wyłączeniem już istniejącego węzła Szczuczyn). Wraz z budową nowej jezdni zostanie przebudowana istniejąca jezdnia prawa, która będzie poszerzona o pas awaryjny.
Białostocki oddział GDDKiA przygotowuje budowę kilku odcinków S61. Najbardziej zaawansowane prace formalne są na obwodnicy Suwałk. Drugi istotny fragment to Suwałki - Budzisko. Wkrótce powinny być podane firmy, które zostaną zaproszone do składania ofert cenowych na jego wykonanie.
Więcej: Via Baltica. Przygotowania do budowy 3 odcinków, roboty ruszą w 2017 r..
24@bialystokonline.pl