W marcu 2021 r. podpisano umowę na budowę nowej siedziby urzędu gminy w Juchnowcu Kościelnym. Obecnie trwają ostatnie prace wykończeniowe. Budynek ma być do oddany do użytku wiosną tego roku.
Nowa siedziba gminy będzie mieściła się przy ul. Jaśminowej. Obiekt ma trzy kondygnacje nadziemne i jedną podziemną. Powierzchnia całkowita budynku wynosi 5102,83 m2 w tym użytkowa 3937,10 m2. Znajdą się tu: sala obsługi klienta, biuro podawcze z informacją, dzielona multimedialna sala konferencyjna na 120 osób z przeznaczeniem na salę ślubów z poczekalnią, archiwum na dokumenty oraz pokoje biurowe dla 60 urzędników. Pokoje w nowej siedzibie będą dwuosobowe z możliwością zwiększenia do czterech osób.
Dotychczas osoby załatwiające cokolwiek w urzędzie gminy Juchnowiec często skarżyły się na mały parking. Niebawem się to zmieni. Przy nowym budynku jest 86 miejsc postojowych, w tym 28 w garażu podziemnym i 58 na zewnątrz. Całość jest przystosowana do obsługi osób z niepełnosprawnościami, na parkingu znajdą się też specjalnie wytyczone dla nich miejsca. Będą także stanowiska do ładowania samochodów i stojaki na 16 rowerów.
Na stropodachu nowego urzędu został zaprojektowany taras użytkowy z nawierzchnią wegetatywną, a także ciągi komunikacji. Zainwestowano także w energię odnawialną, która będzie wykorzystywana na potrzeby własne obiektu - do zasilania źródła ciepła opartego na 4 pompach ciepła powietrze-woda, na potrzeby centralnego ogrzewania, ciepła technologicznego i ciepłej wody (w okresie zimowym) oraz na potrzeby chłodzenia i przygotowania ciepłej wody w okresie letnim. W budynku znajdzie się też kocioł na paliwo stałe, jako dodatkowe bądź rezerwowe źródło ciepła.
Wartość inwestycji wynosi ponad 15 mln zł.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, 30 kwietnia zostanie uzyskane pozwolenie na użytkowanie nowej siedziby.
justyna.f@bialystokonline.pl