Nowość na Wydziale Zarządzania. Zarządzanie produktem i sprzedażą

2015.06.23 00:00
Od października roku akademickiego 2015/2016 na Wydziale Zarządzania Politechniki Białostockiej studenci II stopnia zarządzania będą mogli kształcić się na nowej specjalności: zarządzanie produktem i sprzedażą. To jedyna taka specjalność w regionie.
Nowość na Wydziale Zarządzania. Zarządzanie produktem i sprzedażą

Opis specjalności

Specjalność stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorstw na specjalistów odpowiedzialnych za kreowanie i sprzedaż produktów. We współczesnym świecie konsumpcjonizmu, nasycenia rynkowego i wszechobecnej konkurencji właściwa strategia produktu i sprzedaży jest kluczem do sukcesu firmy. Technologiczne, jakościowe i wizerunkowe kształtowanie produktu jako wartości atrakcyjnej dla klienta to fundamentalne wyzwanie współczesnych przedsiębiorstw. Stąd też niezwykle ważne staje się kształcenie menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie produktem i sprzedażą.

W procesie kształcenia na specjalności duży nacisk położono na interdyscyplinarność. Skuteczny menedżer powinien być osobą innowacyjną i kreatywną, powinien być wizjonerem "twardo stąpającym po ziemi", wyposażonym przynajmniej w podstawową wiedzę z zakresu marketingu, zarządzania, psychologii, prawa i finansów. Powinien także aktywnie uczestniczyć w procesie decyzyjnym w obszarach rozwoju produktu, jego produkcji, sprzedaży, promocji, obsługi klienta. Stąd też program kształcenia uwzględnia m.in. takie przedmioty jak: współczesny handel, badania rynku, techniki sprzedaży, strategie cenowe, megatrendy w konsumpcji, zachowania konsumenta i klienta, zarządzanie marką, strategie produktu, komunikacja marketingowa, e-commerce, projektowanie identyfikacji wizualnej, merchandising, prawne aspekty wprowadzenia i obrotu towarów.

Sylwetka absolwenta

Absolwent tej specjalności powinien wypełniać lukę między działem badań i rozwoju a klientem. Wyposażony w interdyscyplinarną wiedzę będzie aktywnie i skutecznie poszukiwać i weryfikować pomysły na produkty, będzie kreować nowe potrzeby klienta i je urzeczywistniać, będzie zarządzać rynkowym cyklem życia produktu oraz podejmować decyzje o jego wycofaniu. W szczególności absolwent tej specjalności nabędzie praktyczne umiejętności: zbierania i analizowania informacji o potrzebach klientów, generowania pomysłów na nowe produkty, przygotowywania analiz o sytuacji i trendach rynkowych, opracowywania, rozwijania i wdrażania strategii produktu, planowania kampanii reklamowych i innych działań promocyjnych, technik sprzedaży, przygotowywania planów sprzedaży oraz merchandisingu.

Perspektywy zawodowe

Absolwenci specjalności będą cenionymi i poszukiwanymi specjalistami w różnych działach gospodarki. Znajdą zatrudnienie zarówno w przedsiębiorstwach wytwórczych, usługowych, jak i handlowych. Interdyscyplinarność kształcenia predysponuje ich w szczególności do pracy w działach rozwoju produktu, marketingu, działach kształtowania jakości, obsługi klienta, dystrybucji i promocji. Nabyte umiejętności mają istotne znaczenie we wszystkich typach przedsiębiorstw, nie tylko w dużych korporacjach, w których występuje wąska specjalizacja i zadaniowość, ale także w mniejszych firmach, w szczególności własnych.

Więcej informacji:
Zarządzanie produktem i sprzedażą - nowa specjalność na studiach II stopnia na kierunku Zarządzanie

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]


1640 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39