Lekkostrawne danie
Wystartował właśnie nowy portal informacyjno-promocyjny województwa podlaskiego – Podlaskie.eu – który skierowany nie jest jednak do mieszkańców, ale do osób z zewnątrz. Jak mówią władze województwa, został stworzony, żeby być wizytówką naszego regionu.
- Podlaskie.eu ma być wizytówką naszego województwa. Ma przedstawiać wszystko najlepsze, co mamy. Od razu zaznaczam, że to nie jest strona urzędowa. Jest ona poświęcona naszej kulturze, zabytkom, przedsiębiorcom, ale też ludziom, którzy tutaj żyją, w naszej ocenie osiągnęli sukces i rozsławiają nasze województwo - mówi marszałek województwa Artur Kosicki.
Strona została wykonana przez lokalną firmę Whitebits – czyli Katarzynę i Pawła Stempniaków. Prace nad nią trwały dość długo - przez kilka miesięcy. Potrzebna była bowiem selekcja i synteza informacji. Strona jest jednak projektem otwartym, w którym będą się cały czas pojawiać nowe treści.
- Było to potrzebne po to, żeby ktoś, kto nas po raz pierwszy odwiedzi nas przez internet, zrozumiał nas i to, co ten region w sobie kryje. Informacje podaliśmy w sposób lekkostrawny, nawet te o kulinariach. Chcieliśmy, żeby ten obraz był czytelny - mówi Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Biura Współpracy z Zagranicą i Promocji w urzędzie marszałkowskim.
Co tam znajdziemy?
Centrum portalu jest oczywiście strona główna, do której dodane są trzy podstawowe kategorie treści: biznes, turystyka, kultura. Użytkownicy znajdą tu także kalendarz wydarzeń, który ułatwi im szukanie informacji na temat tego, co można robić w województwie w konkretnym momencie roku.
Na stronie głównej znajduje się zakładka "Zrozum Podlasie", w której można przeczytać o historii województwa, roli natury, podlaskiej wielokulturowości czy choćby o żubrach. Znajdą się tam odpowiedzi na pytania, które dla osób z zewnątrz mogą być interesujące. Na stronie znajduje się także top 10 do zobaczenia w podlaskim, który to ranking rozpoczyna Puszcza Białowieska, ale Białystok jest na drugim miejscu.
- Największym wyzwaniem przy tworzeniu tych treści było ich zaprojektowanie. Stworzenie ich w taki sposób, żeby w tym gąszczu informacji, który nas atakuje codziennie, stworzyć coś, co jest atrakcyjne i przez to zapamiętywalne – mówi Paweł Stempniak, twórca portalu.
Portal funkcjonuje w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej.
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl