Ulica Wierzbowa zostanie generalnie przebudowana na całej swojej długości - od ronda Ronalda Regana przy al. Jana Pawła II do ul. Antoniukowskiej.
Zakres robót obejmie przede wszystkim budowę ponad kilometra jezdni z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Każdy z nich będzie miał od 3,25 do 3,5 metra szerokości. Obustronnie powstaną chodniki i drogi rowerowe. Ścieżkę dla rowerów od strony osiedla Przyjaźń zaprojektowano o szerokości 2 m, natomiast bliżej parku Antoniuk będzie droga dla pieszych i rowerzystów o szerokości 3,5 m.
W ramach inwestycji powstaną też zatoki autobusowe i zjazdy oraz będą ustawione nowe wiaty przystankowe. Oprócz tego zostanie zmodernizowana infrastruktura techniczna i sanitarna. Wykonawca zamontuje 2 kamery monitoringu - w rejonie ul. Tuwima oraz drogi za VII Liceum Ogólnokształcącym. Sygnalizacja świetlna będzie na skrzyżowaniach ul. Wierzbowej z al. Jana Pawła II oraz z ul. Antoniukowską.
Ponadto powstanie solidna, metalowa kładka dla pieszych, o którą od dawna upominali się mieszkańcy. Poprowadzi ona z ul. Gromadzkiej do parku Antoniukowskiego przez rzekę Białą.
Niestety zaplanowano wycinkę roślinności znajdującej się w obrębie planowanej rozbudowy. W sumie z okolicy zniknie 120 drzew.
Roboty na ul. Wierzbowej mają się zacząć w lutym przyszłego roku, a zakończyć do listopada. W tej chwili Urząd Miasta prowadzi przetarg na wybór wykonawcy.
Wartość inwestycji oszacowano na prawie 9 mln zł netto. Będzie ona dofinansowana ze środków unijnych. Magistrat zrealizuje ją w ramach dużego projektu - Poprawa jakości funkcjonowania transportu publicznego miasta Białegostoku - Etap III.
Całkowicie przebudowana ul. Wierzbowa ze zmodernizowaną ul. Świętokrzyską będzie elementem ciągu łączącego Śródmieście z Trasą Generalską.
ewelina.s@bialystokonline.pl