Niebezpieczne produkty z Pepco! Firma wycofuje m.in. ubranka dla dzieci

2024.04.25 12:28
PEPCO jest znanym sklepem, w którym Polacy nabywają różnorodne artykuły domowe, ogrodowe, zabawki dla dzieci oraz ubrania. Na stronie internetowej tego sklepu pojawiła się informacja o wycofaniu z oferty pewnych produktów. Firma prosi klientów o zwrot tychże artykułów.
Niebezpieczne produkty z Pepco! Firma wycofuje m.in. ubranka dla dzieci
Fot: Pepco

Ubranka dla dzieci niezgodne z wymaganiami unijnymi

Na stronie internetowej PEPCO pojawiła się informacja, szczególnie istotna dla tych, którzy nabyli ostatnio ubrania dla dzieci i galanterię. Okazuje się, że niektóre produkty PEPCO zostały wycofane ze sprzedaży.

Na stronie sklepu pojawił się komunikat kierowany do klientów, w którym firma PEPCO informuje o wycofaniu pewnych produktów z oferty. Komunikat brzmi: "W trosce o bezpieczeństwo naszych Klientów oraz w związku z niespełnieniem standardów bezpieczeństwa firmy PEPCO, podjęliśmy decyzję o wycofaniu następujących produktów".

Szczególnie dotyczy to produktów dla dzieci, konkretnie mówiąc o body niemowlęcym dla dziewczynek (PLU 597227).

- Dokonując badań, stwierdziliśmy, że produkt, który wymieniono powyżej, nie spełnia wymagań europejskiej normy EN 17394-3:2021. W związku z tym, PEPCO postanowiło wycofać ten produkt ze sprzedaży ze względu na potencjalne zagrożenie udławienia z powodu możliwości oderwania się małych części - przekazało PEPCO.

Portfel z przekroczoną zawartością ftalanów

Wśród produktów podlegających wycofaniu znajduje się także damski portfel o oznaczeniu PLU 599589. PEPCO apeluje o zwrot tego produktu.

- W trakcie przeprowadzonych testów stwierdzono, że portfel nie spełnia wymogów Rozporządzenia (WE) 1907/2006 z dnia 18 grudnia 2006 r. dotyczącego rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń oraz stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH), ze względu na przekroczenie dopuszczalnej zawartości ftalanów - czytamy na stronie internetowej firmy.

Z tego powodu PEPCO zdecydowało o wycofaniu tego produktu ze sprzedaży, dbając o bezpieczeństwo i zdrowie swoich klientów.

Ftalany to grupa organicznych związków chemicznych, które są często używane jako plastyfikatory, czyli substancje dodawane do tworzyw sztucznych w celu nadania im elastyczności, miękkości i giętkości. Są one szeroko stosowane w produkcji różnych artykułów codziennego użytku, takich jak zabawki, opakowania spożywcze, meble, artykuły higieniczne, itp.

Jednakże, ftalany są również znane z potencjalnych negatywnych skutków dla zdrowia. Niektóre badania sugerują, że mogą one wpływać na system hormonalny, szczególnie u dzieci i kobiet w ciąży. Dlatego też, w niektórych jurysdykcjach, takich jak Unia Europejska, określone ftalany zostały objęte restrykcjami lub zakazami stosowania w produktach przeznaczonych dla dzieci oraz w innych produktach konsumenckich.

Nie będzie potrzebny paragon

PEPCO zwraca się do swoich klientów z prośbą o zwrot produktów, które zostały wycofane ze sprzedaży. W przypadku posiadania takich przedmiotów, proces zwrotu jest łatwy i bezproblemowy - nie będzie nawet wymagany paragon.

- Jeśli posiadasz któreś z wycofanych produktów, zachęcamy do ich zwrotu. Nie ma potrzeby posiadania paragonu. PEPCO zapewnia pełny zwrot kwoty za zakupione przedmioty. Możesz dokonać zwrotu w dowolnym sklepie PEPCO - przekazała sieciówka.

Dzięki tej procedurze firma zapewnia bezpieczeństwo i satysfakcję klientów, jednocześnie przestrzegając standardów jakości i bezpieczeństwa.

PEPCO podbiło Polskę

PEPCO to europejska sieć detaliczna, która oferuje szeroki asortyment odzieży i produktów dla domu. W grudniu 2022 roku firma miała imponującą liczbę ponad 2,9 tysiąca sklepów, co świadczy o jej znaczącej obecności na rynku detalicznym. Historia PEPCO sięga końca 1999 roku, kiedy to powstała jako oddział brytyjskiego Brown&Jackson w Polsce.

W 2002 roku, w wyniku niezadowalających wyników finansowych, spółka podjęła decyzję o sprzedaży kilku sieci, w tym B&J Poland, południowoafrykańskiej firmie Tradegro. Następnie, w 2004 roku, w ramach zmian kapitałowych w holdingu, spółka została przejęta przez firmę Pepkor z siedzibą w Południowej Afryce. W tym samym czasie dokonano także zmiany logo oraz nazwy firmy na PEPCO. W 2021 roku firma dokonała kolejnej zmiany logotypu, podkreślając swoją rosnącą pozycję na rynku.

W 2023 roku większościowy udziałowiec sieci PEPCO, firma Steinhoff International, znalazła się na krawędzi bankructwa, posiadając 72% udziałów. Niemniej jednak istnienie PEPCO nie było zagrożone, ponieważ funkcjonuje jako niezależna spółka giełdowa, dysponująca własnym finansowaniem oraz silnym bilansem. Sieć notuje także tendencję wzrostową, co dodatkowo potwierdza jej stabilną pozycję na rynku detalicznym.

Redakcja MW
24@bialystokonline.pl
1184 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39