Projekt jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z funduszy Promocji Kultury. Celem projektu jest z jednej strony upamiętnienie Marii Konopnickiej w roku 180. rocznicy urodzin a z drugiej promocja literatury pisanej przez kobiety. A wszystko to dzięki rozpowszechnianiu informacji dotyczących najnowszych wydarzeń literackich na Portalu ProAnima.pl poprzez zaawansowaną wyszukiwarkę, pozwalającą dotrzeć zarówno do osób pasjonujących się literaturą, jak i do tych, którzy na co dzień po nią nie sięgają.
- W ramach działalności statutowej naszej fundacji, głównym celem jest upowszechnianie kultury i jej promowanie. Jedną z dziedzin, którą chcemy promować tym projektem jest czytelnictwo i literatura. W związku z Rokiem Konopnickiej chcieliśmy również wypromować inne polskie pisarki. Symbolicznie nawiązując do drogi, jaką Maria Konopnicka przeszła, sama borykając się z przeciwnościami losu. Portal promocji kultury Proanima.pl to kilkaset tysięcy odbiorców miesięcznie. Tam właśnie będą główne elementy związane z promocją polskich pisarek. Katalog nazwisk z informacjami na ich temat, recenzje książek. W ramach kampanii będziemy promować wydarzenia literackie, będą artykuły dotyczące pisarek. Będziemy wspierać imprezy w całej Polsce. Będą konkursy promujące polskie pisarki – zapowiedział Mariusz Perkowski, prezes Fundacji ProAnima.
Książnica Podlaska czynnie włącza się w realizację kampanii "Nie tylko Konopnicka".
- Założenia projektu wpisują się w naszą działalność promowania czytelnictwa. To jest nasza misja. Nasza pomoc będzie skuteczna, ponieważ dysponujemy odpowiednim księgozbiorem, ale i zasobami ludzkimi. Nasz Dział Promocji i Wydawnictw oraz Dział Badań Bibliograficzno-Filologicznych na pewno w dużej mierze przyczyni się do realizacji tego projektu – zapewniała Beata Zadykowicz, dyrektor Książnicy Podlaskiej.
Jednym z pomysłodawców projektu jest Szymon Martysz z Fundacji ProAnima.
- Kampania "Nie tylko Konopnicka" ma promować polskie pisarki. To kampania, której celem jest promocja i samej Konopnickiej w 180. rocznicę jej urodzin. Jest to suma wszystkich naszych działań, które zdopingowały nas do tego projektu. Kultura inicjowana przez kobiety zawsze była bliska działaniu portalu i fundacji. Zawsze dostrzegaliśmy ich walory. Stąd pomysł projektu. Postanowiliśmy wykorzystać Rok Konopnickiej, aby wypromować twórczość pisarek, która często jest niedoceniona, umniejszana. Jako portal będziemy promować 400 wydarzeń w całej Polsce, które będą dotyczyć literatury. Umieścimy na portalu 50 artykułów promujących twórczość kobiet. Zrobimy kilka konkursów – dodał Szymon Martysz.
Portal ProAnima.pl to około 400 tys. odbiorców miesięcznie. To tutaj została stworzona zakładka kampanii "Nie tylko Konopnicka", która działa już od czerwca. Znajdują się tam trzy sekcje: o projekcie, wydarzenia literackie oraz artykuły promujące twórczość kobiet.
anna.kulikowska@bialystokonline.pl