Polakom ma przypomnieć, a kibiców i turystów z zagranicy zaznajomić z wizerunkami i zabezpieczeniami polskich banknotów. Podczas kampanii będą także propagowane zasady bezpiecznego korzystania z kart płatniczych i bankomatów.
Na potrzeby kampanii powstały materiały papierowe i elektroniczne, m.in. w wersji polskiej, angielskiej i rosyjskiej. Informacje te znalazły się również w materiałach opracowanych specjalnie dla UEFA. Będą one dystrybuowane na przejściach granicznych, lotniskach oraz dworcach. Ponad 500 tys. ulotek trafi do miast, w których odbędą się mecze, a kolejnych 50 tys. do piłkarskich stref kibica. Informacje o zabezpieczeniach banknotów rozdysponowane również będą przez wiodące sieci handlowe. Policja natomiast będzie dystrybuować ulotki m.in. na stadionach, w autobusach przewożących kibiców, a także w komisariatach.
Na stronie internetowej www.nbp.pl/BezpiecznePieniadze będzie dostępna nowoczesna aplikacja multimedialna prezentująca zabezpieczenia pieniędzy wraz z filmem objaśniającym, jak z niej korzystać.