Najlepsze Produkty Turystyczne wybrane. Powalczą też w etapie ogólnopolskim

2017.10.06 11:37
11 produktów wyróżnionych, w tym 4 z nich zgłoszone do etapu ogólnopolskiego. Zakończył się regionalny etap konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Podlaskiego 2017 - Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej.
Najlepsze Produkty Turystyczne wybrane. Powalczą też w etapie ogólnopolskim
Fot: Anna Dycha
Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu

Wybrani najlepsi

W poniedziałek (2.10) odbyło się posiedzenie Kapituły Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny 2017 - Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Eksperci wyróżnili 11 produktów.

Festiwal Wielu Kultur i Narodów "Z wiejskiego podwórza" (I miejsce), Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu (II miejsce) i Wigierski Park Narodowy przyjazny turystom aktywnym (III miejsce; ten produkt wystartuje także w głosowaniu internautów) - te trzy produkty zostały nagrodzone Certyfikatem Prezesa Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Kapituła wybrała też kandydata do Złotego Certyfikatu POT - Szlak Tatarski. Zgodnie z regulaminem konkursu, już niedługo te produkty wspólnie zawalczą o tytuł na etapie ogólnopolskim. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 27 października, a uroczysta gala wręczenia Certyfikatów POT - 24 listopada w Warszawie.

Były też wyróżnienia Prezesa PROT. Otrzymały je następujące produkty: Folk on the Street, Puchar Polski Nordic Walking 2017 - Wielki Finał w Krainie Puszczy i Żubra, Międzynarodowy Festiwal Hajnowskie Dni Muzyki Cerkiewnej, Podlaskie Śniadanie Mistrzów, Białowieskie Drezyny, Festiwal Rock na Bagnie oraz Kładka edukacyjna i infrastruktura turystyczna w Waniewie.

Promocja nowych miejsc i wydarzeń

W tym roku konkurs odbywa się już po raz piętnasty. Jego celem jest wybranie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych turystom produktów turystycznych. Organizatorzy chcą docenić pracę na rzecz rozwoju turystyki i promować nowe miejsca, wydarzenia i projekty. Zwycięski produkt otrzyma Złoty Certyfikat POT oraz przygotowaną przez Polską Organizację Turystyczną kampanię promocyjną o równowartości 100 tys. zł.

Etap regionalny w woj. podlaskim koordynuje Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna. Rekrutacja do konkursu trwała od 10 lipca do 18 września. Do etapu regionalnego zgłoszono 36 propozycji produktów turystycznych.

Portal BiałystokOnline patronuje konkursowi.

Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl

1612 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39