Uczestnicy konkursu mają wykonać projekt produktu, który będzie w oryginalny i inspirujący sposób promował Muzeum Wojska w Białymstoku. Najlepszy będzie wykorzystany w działaniach informacyjno-promocyjnych dotyczących działalności instytucji.
Projekt gadżetu musi być całkowicie oryginalny i nigdy wcześniej nie wykorzystywany (ani w całości, ani jako część innego projektu). Gadżet ma uwzględniać możliwość jego transportu (trzeba przyjąć, że będzie wykorzystywany jako upominek. Powinien być też być wykonywany w technologii możliwej do wdrożenia na skalę masową. Przyszła "maskotka" Muzeum musi zawierać logotyp Muzeum Wojska oraz adres jego strony internetowej.
Konkurs niestety ma formułę zamkniętą - skierowany jest do studentów architektury na Politechnice Białostockiej (wydział jest współorganizatorem). Każdy uczestnik może nadesłać na konkurs maksymalnie trzy prace. Główna nagroda w konkursie to 1000 zł. Będzie ona jednocześnie wynagrodzeniem na przeniesienie praw autorskich na Muzeum.
Na prace placówka czeka do końca maja. Zwycięzcę poznamy na początku czerwca 2011 r. Wybierze go dyrektor i pracownicy Muzeum Wojska oraz przedstawiciele Wydziału architektury PB. Najlepsze prace zostaną zaprezentowane na wystawie w Muzeum oraz na jego stronie internetowej.