Obecnie coraz więcej osób aktywnie korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych, smartfony stały się nieodłącznym elementem codziennego życia. Jak wynika z badań, już 58% Polaków posiada urządzenie mobilne. W 2013 roku było to 33%, co oznacza prawie dwukrotny wzrost użytkowników.
Pozycjonowanie stron
Google, z którego co miesiąc korzysta 16 milionów Polaków, od dłuższego czasu informował, że w przyszłości strony, które nie będą dostosowywać się do urządzeń mobilnych, będą niżej w mobilnych wynikach wyszukiwania. 21 kwietnia zapadła ostateczna decyzja w tej sprawie. Google na swoim oficjalnym blogu wydało oświadczenie, w którym czytamy m.in.:
"Wyszukiwarka Google nie rozpozna tych stron jako przyjaznych dla urządzeń mobilnych, co wpłynie na ich wyświetlanie przez użytkowników smartfonów i pozycję w wynikach wyszukiwania”.
Od tego momentu firmy, którym zależy na ruchu z Google, i które pozycjonują się w wyszukiwarce, po prostu muszą dostosować swoje strony do urządzeń mobilnych.
- Jak wynika ze statystyk, zaledwie 5% stron jest dostosowanych do urządzeń mobilnych, co daje dużą szansę na uzyskanie pozycji lidera w wyszukiwaniu mobilnym w naszej branży - mówi Patryk Chlabicz z agencji interaktywnej WiWi.pl
Zakupy w sieci
Statystyki pokazują, że 75% aktywnych internautów dokonuje zakupów online, z czego prawie 25% to zakupy na urządzeniach mobilnych.
- Jest to bardzo ważny sygnał dla właścicieli sklepów internetowych, którzy dążą do zmaksymalizowania współczynnika konwersji. Użytkownik, który serfuje na smartfonie i trafi na stronę niedostosowaną do urządzeń mobilnych, jest na niej statycznie zaledwie 5 sekund, w przypadku sklepów jest to utrata potencjalnego klienta - tłumaczy Patryk Chlabicz.
Myśląc więc o maksymalizowaniu zysków z naszego sklepu, musimy go dostosować do smartfonów, sprawić, aby był przyjazny dla użytkownika, a ścieżka zakupowa była jak najprostsza.
Chcę mieć stronę mobilną
Jeżeli już wiemy, jak ważne jest posiadanie strony internetowej dostosowanej do urządzeń mobilnych, warto zgłosić się w tej sprawie do specjalistów.
- Nasza firma projektuje od zera, bądź dostosowuje już stworzone strony i sklepy internetowe do urządzeń mobilnych. Przy projektowaniu stawiamy na prostotę, łatwość obsługi i dotarcie do kluczowych części strony jednym, dwoma kliknięciami. Nasze strony nie zawierają zbędnego kodu, który opóźnia ich otwieranie i zniechęca użytkownika - mówi Patryk Chlabicz z agencji interaktywnej WiWi.pl
Szczegółowe informacje na wiwi.pl.
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]