Urząd Miejski w Białymstoku zamierza złożyć do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosek o dotację na usuwanie azbestu. Dzięki temu możliwe będzie dofinansowanie mieszkańców miasta, którzy na swoich posesjach mają jeszcze wyroby zawierające ten szkodliwy dla zdrowia składnik. Dlatego teraz urzędnicy gromadzą informacje o tym, ile jeszcze osób chciałoby pozbyć się azbestu. Wypełniony formularz należy złożyć osobiście w siedzibie Departamentu Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Białymstoku (ul. Bitwy Białostockiej 2/2).
Innym sposobem na złożenie wniosku jest:
- przekazanie za pośrednictwem kancelarii Urzędu Miejskiego w Białymstoku przy ul. Słonimskiej 1
- przesłanie e-mailem na adres: dgk@um.bialystok.pl,
- przesłanie pocztą na adres: Urząd Miejski w Białymstoku, ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok,
- przesłanie faksem pod numer: 85 869 6529.
Wniosek można pobrać na stronie Wschodzący Białystok. Ewentualne pytanie należy kierować do Departamentu Gospodarki Komunalnej.
Działania te wynikają z przyjętego przez Polskę planu działań na rzecz kraju wolnego od azbestu. Całkowite usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających ten materiał budowlany ma nastąpić do 2032 roku.
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl