Mimo że oficjalnie niewolnictwo zostało już dawno zabronione, to jednak nawet we współczesnych czasach istnieje i objawia się choćby przez handel ludźmi. Jest to międzynarodowy problem, którego rozwiązanie wymaga szerokiej współpracy.
Ambasada Brytyjska w Polsce prowadzi obecnie kampanię edukacyjną na ten temat W tym zakresie ambasada działa wspólnie z polskim Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, polską Policją, Strażą Graniczną, Fundacją LaStrada oraz Armią Zbawienia. Kampania ta ma na celu podnoszenie świadomości społecznej oraz ochronę potencjalnych ofiar przed różnymi formami wykorzystywania, składającymi się na współczesne niewolnictwo.
Głównym narzędziem kampanii jest czerwony, dwupiętrowy autobus londyński, który już 8 marca w godz. 10.00-18.00 pojawi się w Białymstoku. Stanie on wówczas na Rynku Kościuszki, niedaleko fontanny.
- Celem czerwonego autobusu jest zwiększenie świadomości o poważnym problemie, jakim jest współczesne niewolnictwo. Chcemy zwiększać tę świadomość w jak największej części Polski, chociaż wiemy, że nie uda nam się dotrzeć wszędzie - mówi Christoper Thompson z Ambasady Brytyjskiej w Warszawie.
W wydarzeniu udział wezmą: przedstawiciel kierownictwa oraz przedstawiciele Ambasady Brytyjskiej W Warszawie, przedstawiciele polskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Policji, Straży Granicznej, Fundacji LaStrada oraz Armii Zbawienia, a także przedstawiciele brytyjskiej agencji do spraw walki z nadużyciami w pracy (Gangmasters and Labour Abuse Authority) oraz brytyjskiej agencji do spraw walki z poważną przestępczością (National Crime Agency).
W autobusie będzie można zasięgnąć informacji na temat zagadnień związanych z handlem ludźmi, obejrzeć klipy wideo oraz otrzymać materiały informacyjne. Tutaj dostępny jest krótki film opisujący założenia kampanii: link.
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl