Nowa współpraca
W ostatnich latach za produkcję meczowych koszulek Jagiellonii Białystok odpowiedzialna była Errea. Przed sezonem 2020/2021 doszło jednak do zmiany sponsora technicznego. Podlaski zespół tym razem związał się 3-letnią umową z innym włoskim przedsiębiorstwem - firmą Kappa.
Pierwotnie prezentacja nowych strojów miała się odbyć już wiele tygodni temu, ale z różnych powodów (m.in. przez pandemię koronawirusa) koszulka na nowe rozgrywki została pokazana dopiero w piątkowy (21.08) wieczór, czyli tuż przed pierwszym ligowym meczem z Wisłą Kraków.
- Stroje powstały w wyniku prac klubu i Kappa. Nie są to modele katalogowe. Linia "Gara Kombat" to topowy produkt Kappa dostarczany wszystkim klubom "pro". W każdym sezonie sportowym z każdym z klubów pracujemy nad indywidualnym projektem strojów meczowych. Według filozofii Kappa stroje powinny być przede wszystkim funkcjonalne - mówi Michał Wójcik, dyrektor zarządzający Kappa Sport Poland.
Koszulka kolejną skórą
Jak zapowiadają osoby odpowiedzialne za powstanie trykotu, nowe szaty będą spasowane tak, by białostoccy piłkarze czuli się w nich jak najbardziej komfortowo.
- Od zawsze w naszą stylistykę wpisany był dopasowany krój slim, będący dla zawodnika swoistą "drugą skórą". Strój wykonany jest w związku z tym z kilku rodzajów poliestrów (w zależności od strefy), przy czym dokładny rodzaj użytego materiału pozostaje tajemnicą handlową marki. Kluczem do sukcesu jest, aby stworzyć krój idealnie dopasowany do zawodnika i dobrać do niego odpowiednie rodzaje materiałów, które będą spełniać odpowiednio funkcje: podtrzymującą, odprowadzającą i regulującą. Z uwagi na specyfikę kroju, ale także przeznaczenie, koszulki meczowe Jagiellonii będą w tym sezonie występować w dwóch wersjach: "Gara Kombat" oraz "Gara Kombat Replica Clone" - dodaje Michał Wójcik.
Druga z wymienionych koszulek jest tańsza w produkcji i przeznaczona głównie do noszenia na co dzień - lub przy okazji meczu - przez kibiców. Produkt ten wykonany jest z jednego rodzaju materiału i nie jest slimowany. Inną technologię zastosowano też przy tworzeniu herbu.
Przedsprzedaż obu koszulek ruszy o północy po starciu z Wisłą Kraków. Odbywać się będzie ona za pośrednictwem oficjalnego sklepu internetowego klubu.
rafal.zuk@bialystokonline.pl