Nowa specjalizacja będzie dostępna studentom kulturoznawstwa drugiego stopnia od roku akademickiego 2015/2016.
Osoby, które zdecydują się na komunikowanie w mediach cyfrowych, będą mogły zdobyć wiedzę dotyczącą różnych form kontaktu i budowania relacji za pośrednictwem sieci. Owe umiejętności będą przydatne m.in. w marketingu internetowym czy podczas zarządzania firmą. Studenci nauczą się również tworzenia tekstów dziennikarskich i promocyjnych na użytek mediów cyfrowych.
Postulaty dotyczące utworzenia nowej specjalności zgłosili sami studenci kulturoznawstwa pierwszego stopnia. Komunikowanie w mediach cyfrowych ma być rozwinięciem i uzupełnieniem specjalności dostępnej na pierwszym stopniu – reklama i public relations.
Przypominamy, że na studentów w roku akademickim 2015/2016 czeka kilka innych nowości. Uruchomiona zostanie kognitywistyka i komunikacja, filozofia i etyka oraz logistyka. Na studiach II stopnia pojawi się bezpieczeństwo narodowe, filologia rosyjska, filologia angielska oraz przekładoznawstwo. Nowe specjalności będą uruchomione także na Wydziale Biologiczno-Chemicznym, gdzie będzie można studiować: chemię gospodarczą, turystykę przyrodniczą, gospodarkę odpadami, rekultywację i ochronę wód oraz ocenę oddziaływania na środowisko.
Kandydaci zainteresowani konkretnymi specjalnościami na Uniwersytecie w Białymstoku będą musieli je wskazać podczas rekrutacji na poszczególne kierunki studiów. Aby utworzyła się dana specjalizacja, potrzebna jest odpowiednia liczba chętnych.
Zobacz również: Nowe kierunki na UwB. Sprawdź, jaką ofertę przygotowała białostocka uczelnia
justyna.k@bialystokonline.pl