Pierwsza drużyna We Code For Food zakwalifikowała się w kategorii Innovations. Team składa się z: Marka Antoniuka, Łukasza Balukina, Wojciecha Bancarzewskiego, Mariusza Dobrowolskiego oraz Anny Skobodzińskiej. Ich opiekunem jest Maciej Kopczyński.
- Stworzyliśmy system wspomagający psychoterapeutów podczas leczenia fobii – mówi Maciej Kopczyński. - Największym problemem w leczeniu różnego rodzaju fobii jest stworzenie odpowiedniego środowiska leczenia, czyli np. pająka podczas leczenia arachnofobii. Idea systemu opiera się na wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości i umieszczeniu w niej pacjenta. Pacjent ma nałożone specjalne okulary, które zapewniają tak sugestywne wrażenia, że osoba ta czuje się, jakby znajdowała się w wytworzonym przez nas świecie - dodaje.
Kolejną wyróżnioną drużyną jest You Never Debug One. Tworzą ją: Marta Jasiuk, Michał Kłobukowski, Paweł Szomko i Jarosław Zbiejczuk, natomiast ich mentorem jest dr Tomasz Grześ. Studenci zaprojektowali grę na urządzenia mobilne.
Krajowe finały konkursu odbędą się w kwietniu w Warszawie. W każdej z trzech kategorii konkursowych (Innovations, World Citizenship i Games) wyłonione zostaną drużyny narodowe, które następnie wezmą udział w przeprowadzonych online półfinałach światowych. Zwycięzcy tych rozgrywek wyjadą na Światowe Finały Imagine Cup do Seattle.
malgorzata.c@bialystokonline.pl