Katarzyna Wisznia - terapia dzieci


Białystok

tel. 785 905 259
Czynne: PN - PT: 8.00 - 19.00, SOB: do uzgodnienia
Karty płatnicze: nie
Ilość wyświetleń: 171

KATARZYNA WISZNIA – Certyfikowany diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej z elementami terapii neurotaktylnej i integracji odruchów dynamicznych i posturalnych MNRI. Terapeuta ręki. Nauczyciel.

Oferta terapeutyczna:

  • integracja sensoryczna: konsultacja, diagnoza, terapia
  • bilateralna integracja -program szkolny
  • terapia neurotaktylna MNRI
  • integracja odruchów dynamicznych i posturalnych MNRI
  • terapia ręki
  • konsultacje dla rodziców

Krótki czas oczekiwania na diagnozę i terapię, wsparcie dla rodziców. Diagnoza i terapia dzieci od 2 roku życia.

Jeśli Twoje dziecko:

  •  jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem, często wybudza się w nocy,
  •  ma trudności z jedzeniem,
  •  jest niezdarne, słabo skoordynowane, ma trudności z ubieraniem się,
  •  jest niezgrabne ruchowo, myli strony prawo - lewo,
  •  nie jest samodzielne,
  •  ma problemy z utrzymaniem równowagi, często przewraca się na prostej drodze,
  •  ma problem z koncentracją uwagi, często się rozprasza,
  •  przyjmuje nieprawidłową postawę przy stoliku lub ławce – podpiera głowę, zjeżdża z krzesła,
  •  jest nadruchliwe, nie może usiedzieć w jednym miejscu,
  •  uwielbia karuzelę i huśtawki lub ich unika,
  •  jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża, bywa uparte,
  •  trudno mu nauczyć się jazdy na rowerze, hulajnodze,
  •  nie toleruje zabiegów higienicznych np.: mycie głowy, kąpiel, obcinanie włosów, paznokci,
  •  nie lubi się przytulać, nie lubi niespodziewanego dotyku lub przeciwnie nadmiernie obściskuje,
  •  nie znosi metek od ubrań,
  •  nie lubi gier i zabaw sportowych, ma kłopoty ze złapaniem piłki,
  •  sprawia wrażenie, że nigdy się nie męczy lub wręcz przeciwnie męczy się bardzo szybko,
  •  ma problem z zaplanowaniem ruchu, nie wie od czego zacząć wykonanie nowej czynności,
  •  ma trudności szkolne np. z czytaniem i pisaniem, cięciem nożyczkami, odwraca litery, cyfry, ma trudności w przepisywaniu z tablicy, nie ma dominacji jednej ręki.

Integracja sensoryczna (SI) to inaczej zdolność do rozumienia i porządkowania bodźców i informacji dostarczanych z otoczenia i z własnego ciała poprzez zmysły.
Integracja sensoryczna jest procesem, który organizuje informacje płynące do mózgu z różnych zmysłów: wzroku, słuchu, węchu, dotyku, smaku. To właśnie dzięki temu procesowi nasze napięcie mięśniowe jest prawidłowe, potrafimy skoordynować ruchy, nauczyć się nowych dyscyplin sportowych, a będąc w głośnym miejscu skupić się na przykład na czytaniu, a nie zatykaniu uszu, by odciąć się od hałasu.

Metoda SI z założenia ma charakter wielokierunkowy, gdyż czerpie z podstaw rehabilitacji, pedagogiki specjalnej i pedagogiki zabawy.
Wg dr J.Ayres (twórczyni teorii Integracji Sensorycznej) najwcześniej dojrzewające, najbardziej podstawowe zmysły – dotykowy, proprioceptywny oraz przedsionkowy (zmysł równowagi) wraz z integracją odruchów leżą u podstaw całego rozwoju dziecka. Funkcjonowanie zmysłu słuchu i wzroku jest stymulowane przez bodźce sensoryczne płynące z dotyku, propriocepcji i układu przedsionkowego. Zmysły te wpływają na rozwój mowy, umiejętności ruchowe, koordynację ruchową, koncentrację oraz poziom aktywności ruchowej. Prawidłowe funkcjonowanie tych zmysłów jest niezbędne do tego, aby dziecko mogło nabywać nowe umiejętności ruchowe i poznawcze.

Terapia sensoryczna może być prowadzona wyłącznie przez certyfikowanego terapeutę, a jej podstawą jest diagnoza. W odróżnieniu od wielu metod terapeutycznych, SI to ciekawa i aktywna ruchowo forma wspomagania rozwoju, która pochłania poznawczo i emocjonalnie dziecko w każdym wieku.

Zachowania wskazujące na możliwe trudności z integracją sensoryczną u małych dzieci:

  •  zwykle płacze podczas kąpieli,
  •  jest bardzo wrażliwe na dźwięki,
  •  nie lubi jeździć samochodem,
  •  nadmiernie płaczliwe,
  •  na problemy ze snem - często wybudza się w nocy,
  •  nie lubi być brane na ręce, przytulane,
  •  nie toleruje spacerów,
  •  ma trudności z jedzeniem,
  •  nie znosi dotykać dłonią lub stopami różnych faktur np. piasku, trawy,
  •  unika kontaktu wzrokowego,
  •  jest w ciągłym ruchu, potyka się o własne stopy,
  •  jest nadmiernie spokojne,
  •  nie potrafi zorganizować sobie prostej zabawy.

 

Katarzyna Wisznia - terapia dzieci
Katarzyna Wisznia - terapia dzieci
Katarzyna Wisznia - terapia dzieci
W przypadku kontaktu z firmą (instytucją) prosimy o poinformowanie, że dane znalazłeś na BiałystokOnline.pl.
Pomoże to w promowaniu Internetu jako efektywnego medium. Dziękujemy!
GALERIA
Brak informacji.
Brak informacji.
Brak informacji.
Brak informacji.
Brak informacji.
OPINIE
985 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39