Fundacja Viva! rozpoczęła nową kampanię STOPKLATKA, której jednym z celów jest uświadamianie społeczeństwa w zakresie skutków hodowli przemysłowej zwierząt, dotyczących warunków hodowli, przewozu i zabijania zwierząt, oddziaływania na środowisko oraz zdrowie ludzi.
W ramach kampanii, przez 2 tygodnie w białostockich autobusach komunikacji miejskiej, na monitorach będą wyświetlane spoty informacyjne na ten temat. Fundacja Viva! wykupiła tę możliwość w BKM dzięki zbiórce funduszy na pomagam.pl. Łącznie spoty mają zostać wyświetlone ponad 85 tys. razy.
Są one dość sugestywne, zwracają się do pasażerów z pytaniem "Jak mija podróż?", a za chwilę widzimy zdjęcie kurczaków stłoczonych w klatkach. Przedstawiciele fundacji liczą na to, że kampania poskutkuje i zbiera środki na wykupowanie podobnych reklam w innych miastach.
- Wybraliśmy reklamę multimedialną w autobusach i tramwajach, ponieważ stwarza ona możliwość dotarcia z przekazem do tysięcy pasażerów i pasażerek, którzy codziennie podróżują środkami komunikacji miejskiej. Potwierdzona jest skuteczność tej formy reklamy w przyciąganiu uwagi odbiorców, gdyż większość pasażerów deklaruje, że w trakcie podróży ogląda programy prezentowane na ekranach – informują przedstawiciele Fundacji Viva!
Osoby, które dzięki reklamie odwiedzą stronę internetową kampanii Stopklatka, zapoznają się z realiami chowu przemysłowego. Dowiedzą się, że kury, świnie czy krowy też czują i mają swoje potrzeby oraz zobaczą, jak wygląda ich codzienność w hodowlach, klatkach, ciężarówkach czy betonowych halach. Ponadto na stronie prezentowana jest również tematyka dotycząca kwestii środowiskowych oraz zachęcanie do spróbowania diety wegańskiej.
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl