Trafnie podejrzewaliśmy, że wielkie jaja rozdające w naszym mieście ulotki i słodkości to akcja zachęcająca do nauki i rozwijania kreatywności dzieci (zobacz: Jaja na ulicach Białegostoku. Coś reklamują?).
Okazało się, że maskotki promowały inicjatywę "Postawmy na młodych" zorganizowaną przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego. Ma ona być wsparciem dla talentów, marzeń i inicjatyw dzieci z naszego regionu, bo zgodnie z hasłem przewodnim akcji, "czym skorupka za młodu nasiąknie – tym będzie mądrzejsza".
- Maskotką akcji zostało JAJO. Dlaczego? Bo jest symbolem wykluwających się pomysłów, energii witalnej. Wierzymy, że razem możemy zdziałać coś ciekawego i udowodnić, że Podlasie to KOKOsmiczne miejsce, pełne wyjątkowych osobowości – informują organizatorzy zachęcając do udziału w kampanii.
W związku z akcją przygotowano wiele ciekawych wydarzeń, o których organizatorzy na bieżąco informują na stronie www.postawmynamlodych.pl.
Od 6 do 9 kwietnia można będzie odwiedzić interaktywną wystawę Exploratorium na Stadionie Miejskim w Białymstoku. Wstęp bezpłatny, konieczna jest jednak wcześniejsza rejestracja pod numerem 85 868 45 82.
Chętni mogą wziąć też udział w konkursie plastycznym "Wspólna praca się opłaca" skierowanym do uczniów szkół podstawowych (klasy I-III). Dzieci będą miały za zadanie stworzenie dzieła plastycznego na temat wspólnej pracy. Mogą wygrać m.in. klocki lego. Atrakcyjniejsze nagrody w postaci iPada mini 2, konsoli Sony czy Smartwatcha mogą zdobyć uczniowie klas IV-VI, którzy zaplanują swoją karierę w formie komiksu.
Organizatorzy zachęcają też do udziału w konkursach fotograficznym i na spot reklamowy.
justyna.f@bialystokonline.pl