Naturalnie w mocno nasyconych branżach pozycjonowanie stron to nie tylko jednorazowy proces, który porzucamy raz na zawsze po pierwszej skutecznej kampanii. Niestety zdobyte pozycje nie są nam dane raz na zawsze, co oznacza, że musimy nieustannie dostosowywać się do nowych algorytmów i tąpnięć w wyszukiwarce. W poniższym artykule przy pomocy ekspertów z firmy afterweb.pl spróbujemy pokazać wam najważniejsze aspekty wysiłków agencji SEO.
Monitoruj, analizuj i raportuj – trzy filary skutecznych działań SEO
Każda dobra kampania pozycjonowania zaczyna się od analizy branży klienta i wybrania słów kluczowych pod kątem ruchu i współczynnika konwersji. Następnym działaniem pozostaje niezmiennie audyt SEO strony, zarówno ten dotyczący jej budowy i zawartości (On-Site), jak i ten skupiający się na tym, jak naszą WWW widzi wyszukiwarka (Off-Site). Dopiero na podstawie uzyskanych tą drogą informacji zaczynamy opracowywać strategię pozycjonowania.
Niezmiernie ważne w tym wypadku jest wspólne z klientem rozpoznania celów naszych działań – nie zawsze musi to być od razu dostanie się do pierwszej trójki wyników, szczególnie w obleganych branżach. Na początek możemy próbować podnieść sprzedaż i ruch na stronie, a także zawalczyć o większą rozpoznawalność na rynku. Dobra agencja SEO dysponuje specjalistycznymi narzędziami analitycznymi, które są integralną częścią całego procesu i pozwalają go nieustannie usprawniać. Szczegółowe raporty spływające do klienta oraz monitoring pozycji w czasie rzeczywistym pomagają w prowadzeniu batalii z nawet najtrudniejszymi do przeskoczenia konkurentami.
Poznaj zasadę Mobile First i dostosuj się do nowych trendów
Z roku na rok powiększa się udział procentowy zapytań kierowanych do wyszukiwarki z urządzeń przenośnych. Smartfony i tablety są z nami wszędzie i korzystamy z nich bez ograniczeń. Gigant z Moutain View już od wielu lat jawnie przyznaje, że optymalizacja strony pod urządzenia mobilne jest warunkiem uzyskania wysokich pozycji w rezultatach wyszukiwań. Obok Responsive Web Design (RWD) gwarantującego dobre wyświetlanie strony na ekranach o mniejszych rozdzielczościach liczy się jednak także szybkość ładowania się szablonu.
"I chociaż możemy przyspieszyć naszą WWW samodzielnie odchudzając grafiki, arkusze CSS i skrypty wykonujące się przed załadowaniem, specjaliści z agencji interaktywnej będą w tym znacznie bardziej skuteczni i skupią się na znacznie większej ilości zagadnień czysto technicznych, o których internetowy laik może nie mieć pojęcia."
źródło: https://afterweb.pl/
Kolejnym wynikającym poniekąd z filozofii Mobile First trendem w pozycjonowaniu jest dostrojenie fraz kluczowych do zapytań głosowych Voice Search. W ostatnich latach zauważamy ogromny wzrost popularności tego typu wyszukiwań, dlatego zmienia się też często strategia przyjmowana przez pozycjonerów – w jej nowej odsłonie brana jest już pod uwagę specyfika mowy, wraz z częstszym występowaniem kolokwializmów i wzrostem długości zapytań.