Medialny obraz "nowego mężczyzny" we współczesnej Polsce zostanie przedstawiony na podstawie analizy seriali, filmów i reklam po 1989 r.
Obecnie w naszym kraju, podobnie jak w innych społeczeństwach należących do kręgu kultury Zachodu, istnieją dwa konkurujące ze sobą paradygmaty męskości.
Pierwszy, tradycyjny - można by rzec patriarchalny - ujmuje męskość jako dominację i specjalizację w określonych dziedzinach. Opiera się na dualizmie ról płciowych, asymetryczności cech męskich i kobiecych. Drugi, nowy, akcentuje równość oraz partnerstwo mężczyzn i kobiet, uznając te wartości za fundamentalne w tworzeniu nowego ładu społecznego. Zawiera koncepcje androgyniczności i samorealizacji rozumiane jako dążenie do pełni człowieczeństwa. Nowa wizja mężczyzny pozwala na eksponowanie zarówno cech męskich, jak i kobiecych.
Wykład Krzysztofa Arcimowicz odbędzie się w czwartek (29.03) o godz. 17.00 w białostockim Ratuszu.