Jak podkreśla się w białostockim magistracie, wybrana koncepcja intermodalnego węzła komunikacyjnego w rejonie dworca PKP i PKS ma zapewnić dalszy rozwój komunikacyjny Białegostoku.
Celem IWK jest jak największa integracja komunikacji miejskiej z autobusową komunikacją regionalną i transportem kolejowym.
Nowe centrum przesiadkowe ma poprawić układ komunikacyjny w mieście. Zestaw przystanków autobusowych usytuowanych pomiędzy ul. Bohaterów Monte Cassino, a wciąż modernizowanymi torami kolejowymi jest już niemal gotowy. Dzięki temu będzie można swobodnie zmieniać formę transportu.
Pasażerowie pociągów będą w stanie szybko docierać na przystanki autobusowej komunikacji miejskiej oraz regionalnej. Tunel, który powstanie pod torami uwzględni potrzeby autobusów, rowerzystów i pieszych. Warto jednak zauważyć, że wszystko, co dotyczy modernizacji infrastruktury należącej PKP wchodzi już w skład innej inwestycji.
Na przebudowie skorzystają także kierowcy aut osobowych, którzy dzisiaj nierzadko narzekają na utrudnienia w ruchu. Niedługo jednak będą poruszać się po równej, wyremontowanej miejskiej drodze. Wszystko dzięki przebudowie ulic położonych najbliżej dworca PKS, czyli m.in. ul. Bohaterów Monte Cassino i ul. Kopernika.
Intermodalny węzeł komunikacyjny został dofinansowany z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Jego planowany koszt to ponad 195 mln zł, z czego ponad 135 mln zł to wsparcie Unii Europejskiej. Niestety w toku prac wydatki wzrosły o kilkadziesiąt milionów zł.
24@bialystokonline.pl