Infolinia Urzędu Miejskiego została uruchomiona w 2014 r.
- Tylko w ubiegłym roku pracownicy przyjęli 57 423 połączenia od mieszkańców, średnio niemal 230 dziennie - podlicza Anna Kowalska z Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
Białostoczanie dzwoniąc tam uzyskują przydatne informacje pomagające w załatwianiu urzędowych spraw. Jak podkreśla magistrat, dzięki temu ich kontakt z Urzędem Miejskim jest prostszy i wygodniejszy, a telefoniczna obsługa wszelkich zapytań i zgłaszanych przez białostoczan interwencji – szybka i sprawna.
Wg informacji Anny Kowalskiej, dzwoniący najczęściej pytają o rejestrację pojazdów (w minionym roku 7 724 telefony), dowody osobiste (7 169), informacje o urzędzie (6 806), podatki (2 365), zasiłki (1 427). Jest też dużo pytań o meldunki, akty Urzędu Stanu Cywilnego, sprawy związane z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Mieszkańcy szukają również informacji o inwestycjach i sytuacji na drogach. Ponadto zgłaszają uwagi dotyczące funkcjonowania miasta.
Infolinia pod numerem 85 879 7979 działa w poniedziałki od godz. 8.00 do 17.00, w pozostałe dni (wtorek-piątek) w godz. 7.30-15.30.
ewelina.s@bialystokonline.pl