
Postulat nowoczesności
Radny Henryk Dębski zwrócił uwagę na brak możliwości zakupu biletów online na obiekty zarządzane przez Białostocki Ośrodek Sportu i Rekreacji (BOSiR). Jak podkreślił, taka funkcjonalność mogłaby znacząco poprawić komfort korzystania z miejskich obiektów sportowo-rekreacyjnych.
„W związku z prośbami mieszkańców bardzo proszę o wprowadzenie możliwości zakupu biletów online na obiekty zarządzane przez BOSiR w Białymstoku. W wielu miastach w Polsce funkcjonują nowoczesne rozwiązania umożliwiające rezerwację i zakup biletów na obiekty sportowo-rekreacyjne w formie elektronicznej” – napisał radny.
W swojej interpelacji radny Henryk Dębski odwołał się do przykładów z innych polskich miast, gdzie podobne rozwiązania z powodzeniem funkcjonują. Wrocławski Park Wodny umożliwia zakup biletów online za pośrednictwem dedykowanej platformy, mieszkańcy Gdańska mogą rezerwować wejściówki na pływalnie i lodowiska przez internet, a w Krakowie działa aplikacja mobilna pozwalająca nie tylko na zakup biletów, ale także na zarządzanie wejściami.
Jak podkreśla radny, wdrożenie takiego systemu w Białymstoku przyniosłoby szereg korzyści. Przede wszystkim ułatwiłoby mieszkańcom planowanie wizyt na miejskich obiektach sportowych, eliminując konieczność stania w kolejkach. Możliwość wcześniejszej rezerwacji zwiększyłaby dostępność basenów i lodowisk, zwłaszcza w godzinach największego obłożenia. Ponadto odciążyłoby to pracowników kas, usprawniając cały proces obsługi klienta, a także pozwoliłoby na lepszą kontrolę frekwencji i bardziej efektywne zarządzanie infrastrukturą BOSiR.
Co na to władze miasta?
Do interpelacji odniósł się sekretarz miasta Krzysztof Karpieszuk. W swojej odpowiedzi zaznaczył, że obecne systemy sprzedaży są wystarczające i skuteczne, a wdrażanie nowego rozwiązania wiązałoby się z wysokimi kosztami i niewielkimi korzyściami. „Odpowiadając na interpelację złożoną w dniu 31 marca 2025 roku informuję, iż w okresach największego zapotrzebowania na korzystanie z pływalni w szczycie sezonu, popołudniami w weekendy, dostęp do obiektów jest utrudniony ze względu na duże zainteresowanie mieszkańców” – napisał Karpieszuk.
Dodał również, że: „Proces sprzedaży biletów trwa maksymalnie kilkadziesiąt sekund, zwłaszcza gdy klient korzysta z Karty Sportu. Sprzedaż biletów wyłącznie drogą elektroniczną ograniczałaby swobodę korzystania z obiektów oraz generowałaby dodatkowe koszty i nie zapewniałaby większej ilości klientów”.
Sekretarz podkreślił, że obecne rozwiązania pozwalają na obsługę największej liczby osób przy optymalnych kosztach, a wprowadzenie biletów online nie poprawiłoby dostępności w szczycie sezonu:
„Klienci posiadający ww. bilet musieliby oczekiwać w kolejce na wejście do szatni oraz na basen. Nie zwiększyłoby to dostępności do obiektów BOSiR przy dużej frekwencji oraz w szczycie sezonu. Jednocześnie informuję, iż wprowadzenie nowego systemu zakupu biletów wiązałoby się z koniecznością wymiany bramek wejściowych oraz dostosowaniem systemu obsługi”.
24@bialystokonline.pl