Między 200 a 300 dziennie – tyle połączeń jest odbieranych na infolinii Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Dzięki niej kontakt mieszkańców z urzędem jest prostszy i wygodniejszy. Tylko w październiku pracownicy Centrum Obsługi Teleinformatycznej odebrali ok. 5 tys. połączeń, w listopadzie – prawie 2,6 tys.
Od uruchomienia infolinii w październiku 2014 r. odnotowano łącznie 222 940 takich telefonów.
Dzwoniący najczęściej pytają o dowody osobiste, rejestrację pojazdów, prawa jazdy, meldunki oraz akty Urzędu Stanu Cywilnego. Wiele spraw dotyczy dróg miejskich. Mieszkańcy szukają również informacji o podatkach, inwestycjach, zgłaszają uwagi dotyczące funkcjonowania miasta.
– Dzięki istnieniu infolinii mieszkańcy Białegostoku nie muszą z każdą sprawą osobiście przychodzić do urzędu – mówi prezydent miasta Tadeusz Truskolaski. – Wiele spraw można załatwić przez telefon, a to duże ułatwienie i oszczędność czasu dla naszych mieszkańców.
Infolinia działa w poniedziałki od godz. 8.00 do 17.00, w pozostałe dni (wtorek-piątek) w godz. 7.30-15.30. Telefon jest czynny także w otwarte soboty od godz. 8.00 do 12.00.
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl