Ważna informacja dla pacjenta
Dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta, będzie można uzyskać informację odnośnie dostępności danego leku. Połączenia będą odbierać konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego.
Jak połączyć się bezpośrednio z konsultantem od leków?
Wystarczy zadzwonić pod numer 800 190 590 - wówczas zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi o wybór tematu rozmowy. Z klawiatury telefonu należy wybrać cyfrę 3. Wtedy nastąpi połączenie z konsultantem, który podpowie, gdzie można kupić lek, który jest akurat potrzebny.
Wybierając cyfrę 3, następuje połączenie bezpośrednio z konsultantem od leków. Jeśli dzwonimy w innej sprawie, wybieramy cyfrę 1 lub 2.
O czym warto wiedzieć, dzwoniąc na infolinię?
Jak podaje NFZ, z infolinii dowiemy się, w której aptece znajdziemy swój lek. Przed wizytą w aptece upewnijmy się, że lek jest na miejscu. Numer telefonu do apteki poda konsultant podczas rozmowy.
Trzeba pamiętać, że infolinia informuje o dostępności leków. Nie udziela informacji o dawkowaniu leków, ich zamiennikach oraz nie rezerwuje leków w aptece. O te szczegóły należy zapytać swojego lekarza lub farmaceutę.
Infolinia działa od poniedziałku do piątku w od godz. 8.00 do 18.00.
24@bialystokonline.pl