Gdzie kupisz lek? Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiedzą

2019.07.15 12:45
Od poniedziałku (15.07), dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta – 800 190 590 – dowiesz się, w której aptece kupisz swój lek.
Gdzie kupisz lek? Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiedzą
Fot: pixabay.com

Ważna informacja dla pacjenta

Dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta, będzie można uzyskać informację odnośnie dostępności danego leku. Połączenia będą odbierać konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego.

Jak połączyć się bezpośrednio z konsultantem od leków?

Wystarczy zadzwonić pod numer 800 190 590 - wówczas zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi o wybór tematu rozmowy. Z klawiatury telefonu należy wybrać cyfrę 3. Wtedy nastąpi połączenie z konsultantem, który podpowie, gdzie można kupić lek, który jest akurat potrzebny.

Wybierając cyfrę 3, następuje połączenie bezpośrednio z konsultantem od leków. Jeśli dzwonimy w innej sprawie, wybieramy cyfrę 1 lub 2.

O czym warto wiedzieć, dzwoniąc na infolinię?

Jak podaje NFZ, z infolinii dowiemy się, w której aptece znajdziemy swój lek. Przed wizytą w aptece upewnijmy się, że lek jest na miejscu. Numer telefonu do apteki poda konsultant podczas rozmowy.

Trzeba pamiętać, że infolinia informuje o dostępności leków. Nie udziela informacji o dawkowaniu leków, ich zamiennikach oraz nie rezerwuje leków w aptece. O te szczegóły należy zapytać swojego lekarza lub farmaceutę.

Infolinia działa od poniedziałku do piątku w od godz. 8.00 do 18.00.

Paulina Górska
24@bialystokonline.pl

1494 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39