Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2024-07-20 - 2024-07-21
Organizatorzy zapraszają na finisaż wystawy "Gideon Horváth. The Whispering Hole".
Będzie to już ostatnia możliwość, by zobaczyć prace węgierskiego artysty, a także uczestniczyć w zamykających wystawę wydarzeniach towarzyszących: dyżurze kuratorskim, oprowadzaniu oraz performansie. Szczegóły poniżej:
20.07.2024 (sobota)
- Dyżur kuratorski Katarzyny Różniak-Szabelskiej na wystawie "The Whispering Hole" (w godz. 12-18)
- Oprowadzanie po wystawie w języku polskim (godz. 12)
- Wstęp wolny
Tego dnia kuratorka wystawy, Katarzyny Różniak-Szabelska, będzie dostępna w przestrzeni galerii, żeby odpowiadać na pytania publiczności. O godzinie 12:00 odbędzie się także ostatnie oprowadzanie w języku polskim. Tego dnia publiczność będzie mogła także ponownie doświadczyć specjalnie uruchomionej, pełnej sensualnego pszczelego wosku instalacji "The Hole" i powierzyć jej swoje mroczne sekrety.
21.07.2024 (niedziela)
- Performans artysty Gideona Horvátha w przestrzeni wystawy (godz. 12)
- Wstęp wolny
Podczas finisażowego performansu na wystawie "The Whispering Hole" publiczność za pośrednictwem artysty będzie miała możliwość doświadczenia sensualnego gorącego wosku w jego płynnej postaci.
Pszczeli wosk to główny materiał rzeźbiarski Gideona Horvátha. W interpretacji artysty reprezentuje on wrażliwość [vulnerability], ponieważ jest jednocześnie niezwykle kruchy i bardzo odporny. To materiał stanowiący także wyjątkową reprezentację cielesności. Ze względu na swoją miękkość i ciepły kolor wosk pszczeli przypomina ludzkie ciało, choć pochodzi od innego zwierzęcia. To, jak mówi artysta, materiał „trzewny”, bo powstający w podbrzuszu pszczoły. Bardzo intymny i sensualny. W opartym na wosku procesie twórczym wytwarza się unikalne połączenie między artystą a istotami, od których materiał pochodzi. Sam wosk stanowi zdaniem Horvátha rodzaj portretu tej „trzewnej” jakości powstającej w pszczelich ciałach. Ten dostęp do wewnętrznej cielesności zdaje się wskazywać na pożądany przez Horvátha stan fizycznego i emocjonalnego odsłonięcia, stanowiącego formę emancypacji inną niż tradycyjnie rozumiane bohaterstwo. Płynność, zmienność i “ciągłe stawanie się” wosku to kolejne cechy, które sprawiają, że artysta nazywa go materiałem queerowym.