Od kilku lat zauważalny jest wzrost sprzedaży przez Internet. Klienci chwalą sobie oszczędność czasu i pieniędzy. Okazuje się, że 21% Europejczyków regularnie robi zakupy online. Większość kupujących wybiera dostawę wprost do miejsca zamieszkania.
W przypadku Polski rynek e-commerce jest wart dzisiaj około 27 miliardów złotych. Nasi rodacy w ubiegłym roku na same zakupy spożywcze online wydali około 500 milionów. Szacuje się, że w przeciągu najbliższych 3 lat będzie to kwota dwa razy większa.
Obecnie w Internecie najczęściej kupujemy produkty oraz urządzenia mobilne. Panie z kolei wybierają odzież, obuwie i kosmetyki. Warto jednak zwrócić uwagę, że branża e-comemerce jak każda inna cechuje się sezonowością. Najwięcej zakupów internetowych jest dokonywanych w okresie przedświątecznym – listopad, grudzień. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Okazje.inf,o latem częściej kupujemy książki. Wówczas sprzedaje się także większość produktów związanych z remontami i wyposażeniem wnętrz.
Internetowi klienci powinni pamiętać, by kupować u sprawdzonych i pewnych sprzedawców – w ten sposób mogą być pewni, że ich pieniądze nie trafią w niepowołane ręce i nie zostaną oszukani.
justyna.f@bialystokonline.pl