Osoby przesyłające dokumenty w formie elektronicznej powinny to zrobić przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego, który będzie weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu (BPE). Od 2015 roku płatnicy mają możliwość podpisywania dokumentów danymi autoryzującymi (NIP, imię i nazwisko, data urodzenia, kwota przychodu wskazana w zeznaniu).
Poniżej terminy składania dokumentów w formie elektronicznej:
• PIT-4R, PIT-8AR, IFT-3/IFT-3R – do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym,
• PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1/IFT-1R, PIT-40 - do końca lutego roku następującego po roku podatkowym.
Podmioty, które zatrudniają poniżej 5 osób, wciąż mogą składać dokumenty w formie papierowej. Deklaracje muszą być jednak złożone osobiście, a nie przez biuro rachunkowe. Jedynie informacja IFT-3/IFT-3R musi być składana drogą elektroniczną. Dokument papierowy musi być złożony do końca stycznia, a dokument papierowy do końca lutego następującego po roku podatkowym.
Wysyłanie formularzy drogą elektroniczną ma być oszczędnością czasu oraz pieniędzy. Sposób ten ma także usprawnić pracę w urzędach skarbowych.
justyna.k@bialystokonline.pl