Już przed godz. 8.00 klienci ING Banku Śląskiego mogli zauważyć problemy. Dotyczą one m.in. płatności kartami płatniczymi czy wypłat z banków. W podstawowym zakresie działa bankowość internetowa Moje ING oraz aplikacja mobilna Moje ING mobile dla klientów indywidualnych.
"Ważna informacja!
Mamy awarię systemu bankowości internetowej i mobilnej. Mogą również występować problemy z płatnościami kartami płatniczymi i BLIKIEM oraz wypłatami z bankomatów. W tej chwili robimy wszystko, aby usunąć awarię. Szacujemy, że problemy mogą potrwać do godziny 11.00. Przepraszamy za wszelkie niedogodności. Będziemy Was informować na bieżąco o wszelkich zmianach. Zespół ING Banku Śląskiego" – taki wpis pojawił się w mediach społecznościowych banku.
Z kolei na stronie internetowej placówki czytamy:
"Zmagamy się z awarią systemów bankowych. Mogą występować problemy z dostępem do bankowości internetowej i działaniem aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych oraz firm. Mogą nie działać płatności kartami, utrudnione jest wypłacanie pieniędzy z bankomatów".
Wiele osób jest jednak zaniepokojonych zaistniałą sytuacją:
"Mam nadzieję, że szybko to naprawicie, zbliża się weekend", "Słabo, zróbcie coś jak najszybciej!", "To duże utrudnienie dla klientów. Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca" – na takie wpisy klientów banku można natknąć się w internecie.
Placówka zapowiedziała, że postara się uporać z awarią do godz. 11.00, jednak nie wiadomo, czy to się uda.
[AKTUALIZACJA]
Ok. godz. 10.30 zaczęły działać płatności kartami, BLIK i płatności mobilne. Z kolei o godz. 11.22 ING Bank Śląski podał, iż system bankowości internetowej i mobilnej Moje ING i ING Business, a także ING Makler działają już poprawnie. O godz. 11.54 na profilu placówki pojawił się następujący wpis: "Historia transakcji w Moim ING jest niedostępna. Pracujemy nad zaksięgowaniem przelewów zleconych między 7.30 a 11.45. Prosimy o nieponawianie transakcji".
justyna.f@bialystokonline.pl