Do 10 lutego gminy mogą ubiegać się o fundusze w ramach projektu "Cyfrowa Gmina". To trzeci nabór w tym projekcie - pierwszy odbył się na przełomie października i listopada, a drugi na przełomie listopada i grudnia.
"Pandemia COVID-19 pokazała, że sprawne wykorzystywanie technologii cyfrowych przez samorządy ma kluczowe znaczenie dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców. Wiele urzędów szybko i sprawnie przeniosło swoje działanie do sieci. Przygotowanie gmin do realizacji tego typu działań nie zawsze jest jednak możliwe i nie zawsze odpowiada oczekiwaniom mieszkańców. Problemy są różne – czasem to braki sprzętowe, czasem niewystarczające kompetencje cyfrowe urzędników. Dzięki unijnemu programowi "Cyfrowa Gmina" chcemy odpowiedzieć na ten problem" - czytamy na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
- Prawie miliard złotych z Funduszy UE przeznaczymy na cyfryzację polskich gmin. Za otrzymane pieniądze gminy będą mogły sfinansować cyfryzację urzędów, zakup sprzętu IT, szkolenia oraz zapewnienie cyberbezpieczeństwa systemów – poinformował minister Grzegorz Puda.
Każda gmina może dostać od 100 tys. zł do nawet 2 mln zł. Pieniądze, które otrzyma może wydać na: cyfryzację urzędów, zakup sprzętu informatycznego dla jednostek podległych, przygotowanie urzędników do pracy z nowoczesnymi technologiami, wsparcie w obszarze cyberbezpieczeństwa oraz szkolenia. Zdaniem ministra dzięki temu jest szansa na wyrównanie szans różnych samorządów.
Projekt jest finansowany w ramach mechanizmu REACT-EU Programu Polska Cyfrowa.
Pieniądze będą przyznawane gminom miejskim, miejsko-wiejskim oraz wiejskim.
Pytania dotyczące konkursu lub sposobu składania wniosku można zadawać mailowo (e-mail: cyfrowagmina@cppc.gov.pl) lub dzwoniąc na infolinię.w godzinach 7:30-16:30 od poniedziałku do piątku: +48 42 631 21 05.
justyna.f@bialystokonline.pl