Od wtorku (1.08) do 8 września potrwa nabór wniosków do tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego w gminie Choroszcz. Każdy mieszkaniec może zgłosić swój pomysł. Gmina na ten cel przeznacza łącznie 200 tys. zł. Składający wnioski muszą pamiętać o tym, że wartość jednego projektu inwestycyjnego może wynosić maksymalnie 100 tys. zł, ale nie mniej niż 25 tys. zł.
Jak zgłosić swój pomysł?
Projekty inwestycyjne w ramach budżetu obywatelskiego może zgłaszać każda osoba na stałe zamieszkała w Choroszczy. Jeden mieszkaniec może zgłosić jeden pomysł - potrzebuje on wsparcia 20. innych mieszkańców, przy czym każda osoba może poprzeć dowolną liczbę projektów zgłoszonych do realizacji.
Zainteresowani swoje pomysły mogą zgłaszać przy użyciu formularzy zgłoszenia projektu dostępnych w papierowej postaci w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Choroszczy. Wypełniony dokument należy złożyć w tym samym miejscu lub wysłać skan oryginału na adres mailowy: urzad@choroszcz.pl.
Kiedy rozstrzygnięcie?
Od 8 do 13 września przeprowadzana będzie analiza merytoryczna i formalna zgłoszonych projektów. Do 25 września gmina poinformuje mieszkańców, które pomysły będą poddane dalszym konsultacjom, które natomiast nie spełniają kryteriów.
Od 2 do 13 października będą miały miejsce konsultacje z mieszkańcami Choroszczy w sprawie wyboru projektów, zaś do 27 października spodziewać się można wyników głosowania.
24@bialystokonline.pl