Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S61 od węzła "Łomża Południe" do węzła "Łomża Zachód". Wpłynęło łącznie 8 ofert.
Najniższą cenę, 210,5 mln zł, zaproponowało konsorcjum firm RUBAU oraz Construcciones RUBAU z Hiszpanii. Najwyższą – 313,5 mln zł, konsorcjum firm PBDM Mińsk Mazowiecki i Planeta z Warszawy. Założeniem było, że ta inwestycja będzie nie droższa niż 283 mln zł.
Oprócz ceny, jednym z kryteriów był termin realizacji. Wykonawcy mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy. Wszyscy zadeklarowali 31-miesięczny okres wykonania zadania od chwili podpisania umowy.
W złożonych ofertach na najwyższym poziomie uwzględnione zostały czynniki pozacenowe - właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni oraz te dotyczące jej równości podłużnej. Po zbadaniu ofert i ich ocenie, w najkrótszym możliwym terminie zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza.
Odcinek S61 od węzła "Łomża Południe" do węzła "Łomża Zachód" ma długość 7,18 km i przebiega nowym śladem. Fragment ten wraz z kolejnym, 13-kilometrowym odcinkiem od węzła "Łomża Zachód" do węzła "Kolno" (planowane otwarcie ofert w lipcu), stanowić będą obwodnicę Łomży wyprowadzającą ruch tranzytowy z tego miasta.
Droga ekspresowa S61 od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna podzielona została na 6 odcinków. Już 3 z nich są na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty: "Łomża Południe" – "Łomża Zachód", "Kolno – Stawiski" oraz "Stawiski - Szczuczyn". 3 pozostałe odcinki: "Łomża Zachód" – "Kolno" oraz "Ostrów Mazowiecka" – "Śniadowo" oraz "Śniadowo" – "Łomża Południe" są w procedurze przetargowej. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2021 r.
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl