- W przedstawieniu tańczymy, śpiewamy, a także recytujemy wiersze Danuty Wawiłow - opowiada Weronika Floraszek, która w sierpniu skończy 11 lat. Bardzo podobają jej się próby oraz wizyty w pracowni plastycznej - dzieci pracują też nad rekwizytami i lalkami oraz nad plakatem spektaklu. Nie ukrywa, że w przyszłości chciałaby zostać aktorką.
Uczą się pracować w grupie
Piotr Damulewicz przyznaje, że praca z dziećmi jest trudna. - Każde z nich jest ogromną indywidualnością. A my dzięki teatrowi chcemy zwrócić uwagę dzieciaków na to, że nie są pępkiem świata - mówi reżyser. - Najważniejsze jest to, by umieć żyć w grupie, pomagać sobie nawzajem. Te warsztaty pozwalają uczyć dzieci tego, co jest szaleńczo ważne.
Damulewicz ocenia, że mali warsztatowicze doskonale dają sobie radę w pracy nad spektaklem. Potrafią dostosować swoje emocje do ogólnej idei projektu. A nie będzie to klasyczna bajka, raczej opowieść o realnej przygodzie, którą dzieci przeżywają w lesie. W odróżnieniu od zeszłorocznego przedstawienia, które wykorzystywało cienie, tutaj będziemy obcowali z teatrem przedmiotu.
Scenografię do spektaklu przygotowują Małgorzata Koniczek i Anna Gołębiewska, a muzykę - Paweł S. Szymański.
Teatr żyje w wakacje
To już czwarta edycja teatralnych warsztatów dla dzieci w BTL. Od 4 do 17 lipca trzydzieścioro dzieci w wieku od 7 do 13 lat pracuje nad finałowym przedstawieniem.
- Dzięki tym zajęciom teatr w wakacje żyje - podkreśla Małgorzata Langier, zastępca dyrektora BTL i koordynator projektu. - Jest dużo utalentowanych dzieci, które chcą w ciekawy sposób spędzić wolny czas. Z roku na rok zainteresowanie warsztatami jest coraz większe.
O efekcie końcowym zajęć będzie się można przekonać już w niedzielę, 17 lipca o godz. 10 i 12. Wstęp na spektakl jest wolny.
"Lato w teatrze" jest atrakcyjną ofertą teatralną dla młodych ludzi, którzy z różnych przyczyn wakacje spędzają w mieście. Projekt został zainicjowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego i jest koordynowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Dwa tygodnie spędzone w teatrze są dla dzieci szansą na poznanie "alfabetu teatru", na samodzielne wykorzystanie teatralnego języka i na twórcze wyrażenie siebie. Z kolei profesjonalni artyści, pracując z dziećmi, mogą podzielić się doświadczeniem zawodowym i poznać potrzeby i wrażliwość młodej widowni.