Turystyczne Mistrzostwa Blogerów to jedyna akcja w Polsce promująca turystykę krajową, która stawia na nowoczesne formy przekazu. Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się 59 blogerów, spośród których kapituła wybrała 16 finalistów reprezentujących poszczególne regiony kraju.
Polska mniej znana
Blogerzy już rozpoczęli rywalizację ze sobą. Każdy z nich musi przygotować minimum trzy wpisy na bloga, stworzyć dwa materiały wideo i zamieścić po 9 postów na platformach społecznościowych - Facebook i Instagram - które będą ukazywać atrakcyjne, ale wciąż nieodkryte miejsca znajdujące się w reprezentowanym przez danego blogera regionie. Poprzez tę akcję POT chce zainspirować Polaków do podróży w mniej znane zakątki kraju.
- Przed nami 42 dni pasjonującej rywalizacji między blogerami. Jak pokazała zeszłoroczna edycja konkursu, polscy influnecerzy potrafią w ciekawy sposób pisać o naszej ojczyźnie. Chciałbym, żeby zarówno tegoroczne, jak i zeszłoroczne wpisy były pomysłem na wyjątkowe spędzenie wakacji - mówi Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Nagrody dla najlepszych
Pierwsze wpisy w tegorocznej edycji konkursu muszą ukazać się do 29 lipca. Tego dnia rozpocznie się także głosowanie internautów, które potrwa do 26 sierpnia. Każdy będzie mógł oddać codziennie jeden głos na swojego ulubionego blogera. O tym, kto wygra, zdecydują trzy czynniki: wyniki głosowania internautów, zasięgi wygenerowane przez blogerów oraz opinia kapituły. Zwycięzców poznamy pod koniec września podczas uroczystej gali zorganizowanej w ramach obchodów Światowego Dnia Turystyki.
Zwycięzca konkursu otrzyma 14,5 tys. zł netto i możliwość dalszej współpracy przy projektach realizowanych przez Polską Organizację Turystyczną. Bloger, który zajmie drugie miejsce otrzyma nagrodę w wysokości 10,5 tys. zł netto, a nagroda za trzecie miejsce wyniesie 9 tys. zł netto.
Głodny Świata na Podlasiu
Województwo podlaskie reprezentować będzie Filip Turowski - Głodny Świata - Podlasianin. Pół dzieciństwa spędził hasając po Ogrodach Pałacu Branickich w Białymstoku. Z zawodu psycholog-marketingowiec, który rzucił pracę, żeby okrążyć Ziemię. W sumie odwiedził 51 krajów i przeleciał ponad 533 000 km, czyli... ponad 13 razy okrążył Ziemię. Wychowywał się na babce ziemniaczanej, ale w swoim życiu próbował też smażonych tarantul, kawy z węglem, świnki morskiej, steku z krokodyla czy ruszających się ośmiornic. Jest twórcą projektu Foodkrywcy. Większość część roku spędza w podróży, a w wolnym czasie eksploruje Polskę i rodzinne Podlasie.
anna.d@bialystokonline.pl