- Restaurant Week już na dobre wpisał się w kalendarz wydarzeń kulinarnych Białegostoku. Cieszę się, że białostoczanie pokochali tę inicjatywę i tak tłumnie spotkali się przy wspólnym stole - mówi Aleksandra Hruszka, city manager Białystok Restaurant Week.
Rekordowa liczba gości
To był jubileuszowy festiwal najlepszych restauracji Restaurant Week pod hasłem "Okazja do świętowania". Uczestniczące w nim starannie wyselekcjonowane restauracje w Białymstoku przyjęły prawie 3000 gości. Była to już trzecia odsłona festiwalu w Białymstoku i pierwsza, w trakcie której uczestniczyło tak wiele osób.
W trakcie trwającego 12 dni festiwalu odbyły się także wyjątkowe wydarzenia towarzyszące. Na warsztatach fotograficznych w Spółdzielni Bar & Kafe uczestnicy mogli przetestować sprzęt i pod czujnym okiem profesjonalistów z Białostockiego Towarzystwa Fotograficznego skonsultować swoje dotychczasowe umiejętności.
W restauracji Lipowa 12 oraz Pawilon Towarzyski sommelierzy do każdego dania festiwalowego przygotowali wina, które najlepiej wydobywały smak i wyrazistość dań.
Blogerzy kulinarni o życiu w sieci
Ponadto w restauracji Receptura odbył się panel dyskusyjny Gastro blogowanie - praca czy hobby, przy udziale kulinarnych blogerów - ambasadorów festiwalu Białystok Restaurant Week.
W trakcie spotkania blogerzy podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz opowiedzieli o realiach prowadzonych współpracy z różnymi markami. Dla każdego z nich, blog był, jest i będzie przede wszystkim pasją. Dzięki aktywności w sieci otworzyły się dla nich nowe możliwości zawodowe, a w tym nowe możliwości zarobkowania - m.in. Asia Kozłowska ("Na cztery widelce") stworzyła wydarzenie Podlaskie Śniadanie Mistrzów, które dziś jest imprezą promującą region, Gosia Bezubik (Muffin Love) dostała liczne propozycje współpracy przy różnorodnych projektach i dziś również prowadzi eventy. Gotujące małżeństwo Magda i Maciek Dubaniewicz (MMCooking.pl) oraz Elżbieta Klepacka (eliza_betka) rozpoczęli zawodowe współprace ze znanymi markami. W drugiej części spotkania odbyła się rozmowa dotycząca życia w sieci wraz z fanami oraz hejterami, a także o wpływie influencerów ich kategorii na promocję restauracji. Blogerzy podpowiedzieli, jak blogosfera może pomóc, ale też zaszkodzić pozycji i wizerunkowi restauracji.
Na uczestników festiwalu czekał też konkurs, w którym mogli wygrać samochód osobowy. Kolejna edycja Restaurant Week już wiosną 2018 roku.
anna.d@bialystokonline.pl