Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik konsumentów, dotychczas przyjmował interesantów w budynku urzędu miejskiego przy ul. Słonimskiej 1, teraz przeniesie się na Lipową 16, gdzie znajduje się punkt obsługi klientów Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Plusem nowej siedziby jest jej przestronność oraz lepsze dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych.
Biuro w nowym miejscu zacznie działać od czwartku. Warto jednak pamiętać, że na spotkanie z rzecznikiem należy się wcześniej umówić - osobiście lub telefonicznie (tel. 85 869 6929). Sprawy rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, w kolejności, w jakiej są zgłaszane. Czas oczekiwania zależy też od tego, jak bardzo jest ona skomplikowana. Co ważne, należy zabrać ze sobą wszystkie dokumenty dotyczące poruszanych spraw, np. umowy, faktury, dokumenty gwarancyjne, rachunki.
Pomoc prawna rzecznika polega przede wszystkim na udzielaniu mieszkańcom Białegostoku porad i informacji prawnych. Rzecznik zajmuje się sprawami konsumenckimi – umowami sprzedaży i umowami o świadczenie usług, np. remontowo-budowlanych, telekomunikacyjnych, przewozowych, turystycznych czy bankowych. Pomaga także w przygotowaniu pism, np. reklamacji, oświadczeń o odstąpieniu od umowy, wezwań do zapłaty.
Więcej informacji znajduje się w zakładce Miejski Rzecznik Konsumentów na stronie urzędu miejskiego.
ewa.r@bialystokonline.pl