Zdaniem prezesa KPKM Dariusza Ciszewskiego ekologiczne paliwo jak najbardziej sprawdza się w autobusach komunikacji miejskiej.
- Nie ma istotnych różnic w zużyciu paliwa. Natomiast korzyść jest wymierna - ekologiczne paliwo jest nie tylko tańsze, płacimy także niższe kary ekologiczne, no i chronimy przyrodę. Jeśli w przyszłym roku ceny tego paliwa nie pójdą w górę, to od wiosny znów będziemy tankowali nim nasze autobusy - mówi prezes Ciszewski.
Od maja na bioestrze jeździło 75 autobusów KPKM (cały tabor liczy 105 sztuk). Paliwo z powodzeniem mogło być wykorzystywane w starszych autach; ze względów technicznych nie mogły na nim jeździć m.in. najnowsze Solarisy.
Bioester to paliwo odnawialne, produkowane z olejów roślinnych, głównie z oleju rzepakowego. Przeznaczone jest dla aut z silnikiem diesla. Może być stosowane jako paliwo lub w mieszaninie z konwencjonalnym olejem napędowym.
KPKM jest pierwszą spółką komunikacyjną w Polsce, która zastosowała biopaliwo w swoich autobusach.