Wydawnictwo Reader’s Digest już po raz 13. przeprowadziło badanie European Trusted Brands, w którym zbadano, które marki z różnych branż cieszą się największym zaufaniem konsumentów w Europie. Polacy również wzięli udział w ankiecie.
Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.
Okazuje się, że w kategorii Stacja telewizyjna najbardziej ufamy TVN, natomiast najbardziej cenimy TVN24.
Jeżeli chodzi o sklep spożywczy, Złote Godło otrzymała marka Biedronka. LIDL zaś wywalczył miano marki najlepszej pod kątem jakości, wizerunku itp.
W kategorii Bank nagrody otrzymały PKP BP oraz Bank Zachodni WBK.
Marki samochodów, które doceniamy najbardziej to Toyota i Audi.
W pozostałych kategoriach największym zaufaniem cieszą się m.in. marki: Rossmann, Colgate, Nivea, Dbam o Zdrowie, Koral, Allegro, Bosch.
24@bialystokonline.pl