Zakończyły się 2-dniowe warsztaty Forum Organizatorów Transportu w Białymstoku, w których udział wzięli przedstawiciele organizatorów miejskiej komunikacji z całego kraju. Największą uwagę skupiono wokół prezentacji rozwiązań taryfowych, które szczególnie dobrze zostały przyjęte przez pasażerów, jak również spowodowały wzrost wpływów z biletów. Zastanawiano się też nad uruchamianiem takich rozwiązań jak Karta Warszawiaka lub poznański Bilet Aglomeracyjny.
Obecni gospodarze wydarzenia, czyli reprezentanci Białostockiej Komunikacji Miejskiej, opowiedzieli o zasadach funkcjonowania Białostockiej Karty Miejskiej oraz przedstawili analizę punktualności realizowanych usług przewozowych i systemu nadzoru nad flotą pojazdów.
– Naszym celem jest prezentacja doświadczeń i rozwiązań, które umożliwią jak najlepsze i jak najefektywniejsze funkcjonowanie miejskiej komunikacji – powiedział zastępca prezydenta Białegostoku Robert Jóźwiak. – Zależy nam na tym, aby naszym mieszkańcom zapewnić komfortowe warunki podczas korzystania z miejskich autobusów.
Wszyscy zebrani zostali następnie oprowadzeni po dyspozytorni i zajezdni Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Białymstoku oraz po Centrum Zarządzania Ruchem. Zwiedzili jeszcze centrum przesiadkowe przy al. Piłsudskiego i zapoznali się z systemem buspasów w centrum naszego miasta.
Forum Organizatorów Transportu powstało 11 grudnia 2015 r. Tego dnia w Warszawie, zostało podpisane porozumienie o współpracy. Organizatorzy transportu publicznego postanowili wymieniać wiedzę i doświadczenia, a tym samym poznawać dobre praktyki i czerpać ze sprawdzonych już wzorców. Chcą też tworzyć nowe standardy, aby jak najlepiej spełniać oczekiwania mieszkańców i samorządów.
ewa.r@bialystokonline.pl